1

Onderwerp: Dit heb ik nou nog nooit meegemaakt.

Ik zit zo wat tegen het plafond aan ik heb echt een neut nodig.:+
Ik heb zo'n nieuwe emmer van Bakels nooit geen last gehad met die ouwe het lijkt of ik vanavond voor het eerst een taart maak.Die fondant is zo zacht als ik een lap heb uitgerold kan ik het nog niet eens oppakken dan valt tie al uit elkaar ik heb het wel 5 keer gekneed en uitgerold uiteindelijk heb ik het maar met een rot gang op mijn taart gegooid bovenkant bleef goed maar de zijkanten hup daar ging het weer scheuren ik heb het moeten wegwerken met een bloem.
Ik heb echt dit nog nooit meegemaakt ik ben echt over de rooien zowat.
Hebben jullie dat nou ook ondervonden en wat moet je nou met die zachte troep.
O,ja ik had het ook nog vermengd met marsepein dus niet alleen fondant.

groetjes van Ann

2

Re: Dit heb ik nou nog nooit meegemaakt.

Ik heb ook zo'n nieuwe emmer.. maar geen problemen mee gehad.. (2 taarten mee gedaan tot nu toe)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Bommeltje schreef:

Ik heb ook zo'n nieuwe emmer.. maar geen problemen mee gehad.. (2 taarten mee gedaan tot nu toe)

Ik begrijp het ook niet het lijkt wel kauwgum in die emmer het plakt ook.
Zou ik zo'n bal fondant misschien een poosje moeten laten liggen?Bommeltje heb jij er niets door heen gedaan en die fondant is die bij jou wel stevig in die emmer.Misschien is die van mij niet goed maar ik heb hem vorige week pas gekocht.

groetjes van Ann

4

Ik heb hem een week of 4 geleden gekocht

ik snij het met een mes uit de emmer.. zit niet vast geplakt aan het plastick, .. stuur anders even een mailtje naar degene van wie je hem gekocht hebt..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ja ik heb ook zo'n emmer gekregen, valt echt bijna niet mee te werken.
Ook heel wat extra bakkers poedersuier doorheen gemengd maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

heb uiteindelijk met wat tylose de boel weer een beetje werkbaar gekregen.

heb ook al de webshop gemaild ( daar heb ik 'm vandaan) of toevallig ook de samenstelling is veranderd, maar dat was niet het geval.

Ik hoop maar dat het gewoon een erg zachte emmer was en dat de volgende weer lekker stug is zoals altijd.

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

6

Ik heb ook zo'n emmer, maar ik meng altijd al 1:1 met marsepein. De fondant is echt superzacht. Ik heb het bij de hebshop gevraagd en daar werd me aangeraden om een berg poedersuiker erdoor te kneden....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

ik heb vanavond ook zo'n emmer aangebroken. Had verdulleme ook nog een sinterklaastaart workshopje met 4 meiden. Echt balen. Emmer vorige week binnen gekregen van taart en decoratie

8

Oh jee, ik heb ook zo'n nieuwe emmer binnen. Nou gebruik ik het niet om te bekleden, dus hopelijk heb ik nergens last van.

Vind de nieuwe emmer er wel mooier uit zien trouwens!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

[MOVE] --> Bekleden

(hoewel ik alleen maar boetseer met Bakels.. ben benieuwd dan volgende week :S)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Woooohoooo ik ben niet gek....

Ik dacht al wat is dit fondant raar maar ik ben niet de eeneste.  Ik heb ooit een jaar geleden of zo een emmer gekocht.. maar ik gebruik meer marsepein dus tot een week geleden niks meer gekocht.  De eerste keer had ik geen probleemen werkte lekkerder dan de 1kilo pakjes en zo... maar vanavond had ik echt een rot tijd met de spul :(... ik heb ook marsefond gemaakt ermee.. na 2 keer mislukken heb ik et ong 30 min laten staan (de marsefond en ik moest afkoelen :+ ) uit gerold paar minuutjes op de tafelzeil gelaten.. en dan pas op de taart.  ik heb et niet opgepakt de keer gewoon hup zeil en alles op de taart. 
Ook droogt et minder snel.... met de ouwe en ook met de kilo pakjes kon ik bloemen maken zonder tylose en ze werden vrij snel droog.. nu heb ik een paar "fantasie" bloemen al 4 uur zitten :S

11

Hier ook last ervan en ik moest ook nog zonodig 2 emmers pakken...
Hij werkt echt niet prettig...

12

Ja ik heb ook een emmer die erg zacht is..

Op zich krijg ik mijn taart er wel mee bekleed maar ik moet het eerst even laten rusten als ik het uitgerold heb anders is het echt te zacht.

Kleuren is echt geen pretje overigens, om de 5 minuten mijn handen wassen omdat het teveel plakt. (nee ik gebruik geen handschoentjes dat vind ik irritant ;))

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

13

Als het zo anders is dan voorheen, zou ik een klacht indienen bij de leverancier/producent. Zolang ze geen klachten binnenkrijgen, zullen ze misschien niet weten dat er wat mis lijkt te zijn, en kunnen ze er ook niets aan doen. Zeker als het een bepaalde batch blijkt te zijn.

14

Ik heb zonet Petra van Taart en decoratie op de hoogte gesteld. Er staat nog zo'n nieuwe emmer bij Ellen uit Donderen vandaan. Die ga ik strax ook even tsjecken.

Jeejjjj...................balen zeg. Mis met bakels en van botercr

15

Hier ook hetzelfde, riep ik voorheen nog tegen mijn cursisten dat ze de fondant even flink moesten kneden, zeg ik nu dat ze vooral niet teveel moeten kneden ;)
Het is zooooo soepel, heb al verschillende nieuwe emmers gebruikt, en ze zijn allemaal erg zacht...

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

16

die van mij is ook erg zacht kreeg mijn taart nog wel mee beleed maar met net gekleurde fondant kon ik echt niet puzzelen en normaal gata dat goed

17

Ik hoorde tijdens een workshop van Charissa dat er waarschijnlijk een productiefout is geweest bij Bakels. Zou gewoon even met hen mailen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

18

Verhip, ik dacht ook al wat is hij zacht. Alle cursisten liepen met plakhanden en gisteren tijdens het boetseren zakte ook alles in. Dus toch! Ga de webshop dan ook mailen want dit is niet fijn werken :(

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

19

Petra van Taart en Decoratie heeft me ook al terug gemailt met het bericht een nieuwe emmer te zullen op sturen en dat ik de andere ff aan de kant zet. Kan zijn dat Bakels die toch terug wil.
(heb hem gister wel aangebroken)
Vind't  toch top van Petra :thumb:

20

Helemaal mee eens.... De nieuwe Bakels is veel en veel zachter.... Inderdaad voorheen nooit problemen en nu loopt het zowat onder je handen weg... Jammer....

Groetjes vanuit het Wassenaarse, Miranda
Piekeren lost de problemen van morgen niet op, maar ontneemt wel je kracht van vandaag...!

21

jeetje zeg dit is ook wat
ik gebruik bijna nooit fondant omdat ik het al zo zacht vind maar als ik dit dan hoor ppppffff blij dat ik marsepein gebruik

22

Hier ook zo'n emmer met zachte fondant. Nou vind ik altijd het in het begin de fondant wat zachter. Maar nu wel extreem zacht. Hopelijk volgende emmer beter! Voor de kerstworkshop flink tylose erdoor kneden. Dan werkt het wel!

Greetz Keet

23 Laatst bewerkt door nanan (05-12-2009 14:28)

Ik had het bij Linda's taartenshop gekocht hier in Rijswijk.Ik ben vandaag bij haar langs gegaan om te vragen hoe zij dat verwerkt zo zacht, ze heeft mij direct een andere gecontroleerde emmer gegeven,maar als je er dan op drukt ja dan voel je het verschil, ondanks dat ik er een hele kluit had uitgehaald.Zij heeft al eerder bij Bakels geklaagd en heeft haar voorraad ook vergoed gekregen het schijnt een produktie fout te zijn.
Lieve hemel wat een nachtmerrie was dat donderdag avond.Ik dacht echt dat ik gek werd,had het ook  half om half gedaan maar dat hielp ook niet.

groetjes van Ann

24

vind dit heel goed opgelost.
Petje af voor linda's taartshop

25

ik gebruik alleen bakels om te boetseren en bloemen ed.....marsepein en ballina fondant voor het bekleden..
de emmer die ik nu onderhande heb is prima..ben benieuwd na de andere die ik hier heb staan...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com