1

Onderwerp: botercreme met kenwood (spoedje)

Ik was enorm blij met mijn kenwood. Ik doe (deed) er werkelijk alles mee. Mijn kapsels zijn 10x luchtiger en lekkerder, mn botercreme was (ja lees WAS) heerlijk luchtig en prachtig van structuur.

Sinds afgelopen weekend wordt mijn botercreme echt niet mooi. Smaakt wel precies hetzelfde maar het is net alsof hij gaat schiften
snappen jullie het nog??

Ik doe helemaal niets anders maar het is gewoon echt (PIEP)

Het maakt trouwens niet uit of ik hem klop met de vlinder of met de garde, hij is helemaal geschift. Het lijkt net of het vet uit de boter wordt geslagen.
Het enige wat prachtig blijft is mn 1:1 botercreme om af te smeren. Maar dat maak ik altijd in grote hoeveelheden. Zou dat het kunnen zijn??
Ik word er heel verdrietig van want gister heb ik mijn vullingen dus weer staan te kloppen met de handmixer en daar heb ik natuurlijk geen mega bedrag voor uitgegeven.

Weet iemand misschien hoe het komt en voornamelijk wat IK dus FOUT doe

HELLUPPPPP

2

Re: botercreme met kenwood (spoedje)

ik zou het niet zeker weten.
maar had het laatst ook een keer geschifte botercreme altans dit leek zo.
smaak was inderdaad goed.
ik heb de temp. er de schuld van gegeven.
aangezien het nu het kouder word veel kouder is in mijn keuken en de spullen die ik gebruik daar dus niet echt op kamertemp. komen
weet het echt niet zeker maar dit was mijn gedachte hier over.
daarna opnieuw gemaakt en de boter heel even
in de magnetron gedaan en sindsdien lukt het weer goed.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

waar klopt jij het mee?? De vlinder of de garde??

Mijn boter is ligt nooit in de koelkast en is dus altijd op kamertemp.

oooo ik wil zo graag weten hoe het komt

4

ik heb er ook last van gehad vorige weken. Ik gebruik de mix. Ik heb dan ook een klachtmail gestuurd naar funcakes want volgens mij doen ze wat anders dan anders.
Helemaal nix van gehoord nog.......

5

met de klopper ;)
leg bij mij de boter altijd naast de koelkast maar mijn keuken is op het moment gewoon veel kouder als anders nu het buiten zo koud is.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

zo te zien hebben er dus meerdere last van.
Ik gebruik ook de mix marianne

Misschien dat het daar idd aan ligt, zou wel heel gek zijn toch.
ik zal eens kijken als ik de boter wat warmer maak zoals emmy zegt, hopelijk dat het dan weg is maar opzich toch raar dat het alleen met de kenwood is en niet met mijn handmixertje

Ik toets in de zoekfunctie "botercreme schiften" en kom hier terecht.

Ik heb dus precies hetzelfde en word er KNETTERGEK van!!! Vroeger inderdaad nooit last van en de laatste weken veelvuldig en ik echt niet leuk meer.

Ik ga weer even verder zoeken op het forum en hopen dat er tips staan en anders maar met de handmixer dit weekend. Gmbl*#!*#$

8

ik denk toch dat het kouder is in huis. ik had het laatst ook, maar sinds ik de boter even 10 seconden of zo in de magnetron doe wordt het weer heerlijk cremerig.

9

Ja heb het ook al een paar keer gehad met de mix.... De laatste keer weer niet, maar toen had ik ook de boter iets te warm laten worden.... (doe ik ff in een kom en dan de kom in warm water) maar die was ik dus even vergeten... :s  Met als gevolg dat de botercreme niet schifte.. dusss als je het mij vraagt... zorgen dat je boter iets warmer is... (maar ik beloof niks hoor! :) )

Groetjes Ilse

10

ik moet voor zondag weer een taart maken dus ga het toch proberen. De boter warmer maken want dit is echt (PIEP)

Het is dat de smaak hetzelfde is want anders zou je echt denken dat de boter bedorven is

11

Bij mij is het niet schiften maar hij is lang zo luchtig en wit niet. Eerder vettig en gelig. Volgens mij hebben ze er iets aan veranderd bij funcakes.
Ik ben al druk op zoek naar wat anders................. Zal wel uitdraaien op de merengue. Want die gele botercr

12 Laatst bewerkt door Royal Pie (05-12-2009 21:59)

ik heb vandaag nieuwe botercrememix gehaald. Net n dubbele hoeveelheid bc gemaakt en hij is weer als vanouds.
Daarna de oude mix gebruikt en GESCHIFT !!! Die was dus niet goed !!!
Die is meteen het groot archief in gegaan. Hoop dat ze niet weer iets gaan veranderen want het heeft me al heel wat bc gekost

13

ik laat de boter altijd iets zachter worden in de magnetron, en klop altijd met de K-klopper. De garde (staat in de gebruiksaanwijzing) is niet voor boter.
succes