1

Onderwerp: Algemene 2e laag vulling voor 4 smaken

Hoi die hoi.

Ik had even een vraagje.

Donderdag ga ik beginnen met mijn taarten bakken voor 5 dec.
Ik bak 3 cakevormen en die deel ik dan na het bakken door 2 zodat ik 6 kleine rechthoek taartjes krijg die ik allemaal een eigen smaak wil geven.
Hellaas heb ik maar 1 cakevorm dus dat word 3 keer overnieuw beginnen hahaha.
Heb nog wel een silliconen cakevorm liggen maar ik haat die flexibele dingen..Die zakken altijd naar buiten en worden nooit mooi rechthoek.

Ik heb nu 4 verschillende vullingen voor de 1e laag.
chocolademousse
aardbeien bavarois
framboos bavarois
peren bavarois.

Nu is mijn vraag eigenlijk wat een algemene vulling zou zijn voor de 2e laag.
Een vulling die bij alle 4 bovenstaande smaken past en wat niet al te machtig word aangezien we ook een groot diner krijgen zaterdag.

Zelf zat ik te denken aan botercreme extra met misschien een vleugje vanille erdoorheen.

Ik heb nog nooit botercreme extra gebruikt dus weet ook niet precies hoe het smaakt maar als ik het forum lees dan lijkt dat een vulling te zijn die echt overal bij past.

Voor de 2 taarten waar ik nog geen vulling voor heb gebruik ik gewoon wat er overblijft. Een halve cakevorm is lastig uit te rekenen hoeveel je nodig hebt voor de vulling dus ik vermoed dat er genoeg over blijft.

En blijft er niks over dan vul ik hem wel met botercreme extra met speculaaskruiden ofzoiets of speculoos of iets dergelijks

Ik ben benieuwd naar de reacties.

gr Edwin.

2

Re: Algemene 2e laag vulling voor 4 smaken

Lemon curd, aardbeien jam, of bosvruchtenjam,  of een laag caramel

3

Edwin,

een laag caramel gaat echt niet goed samen met fruitig vullingen dus de kan je van de lijst van essloot halen.
Om heel eerlijkte zijn zou ik et me makkelijk maken en gewoon 3 vullingen gebruiken ipv 4.  en van alles 2 keer gebruiken. 
Al jou vulling keuzes zijn vrij machtig dus ik zou niet zo snel voor botercreme extra kiezen als vulling erbij.  Eerder zou ik een laagje jam erbij doen.  Lekker simple en smaakt altijd goed.  Dan hoef je ook niet 1 vulling de kiezen de bij alles past... bijna iedereen heeft een paar smaakjes jam in huis.. aardbei zou super passen bij de chocomousse en aardbei bavarois. En 4 vruchten bij de framboos.. maar je zou ook bijv 4 vruchten jam bij alle 3 van de kunnen gebruiken. 
Ik zou echt niet weten wat je bij peren zou moeten doen.. de vind ik lekker maar niet tussen een taart maar ja smaken verschillen ;)

OH en een klein beetje gesmolten chocolade is ook lekker over de vulling ;) niet over de hele taart maar gewoon een drizzle. dan krijg je lekker chocostukjes in je vulling :D

Nou iig veeeeeeeel plezier met bakken!!!!

4

Hoi hoi

Dank je voor de reactie.

caramel had ik zoiezo niet gedaan omdat ik zelf niet zo van caramel hou en juist caramel maakt het nog zoeter en misschien machtiger.

Er komt ook nog een aardige laag marsepein omheen dus ik bekijk het nog wel even.. misschien ga ik er zo wel 1tje proef bakken gewoon om te testen hoe machtig het allemaal word.
Denk dat de jam toch wel de beste oplossing is...En die banketbakkersroom gebruik ik dan wel voor de oud&nieuw taart ofzo.

Die perenmousse was ook niet mijn keuze hoor..En ik weet nog niet eens of ik die wel ga gebruiken...het is ook zeker niet mijn voorkeur voor een winterse taart.

Ben al 2 dagen aan het zoeken en twijfelen wat ik voor vulling wil hebben hahaha.

Nou ik ben weer een stuk dichterbij mijn oplossing door je reactie.. Dank daarvoor.

gr Edwin.