Ik zou eerst opmeten hoe groot het lijfje in zijn geheel moet worden: dus vanaf het nekje tot en met de schoentjes.
Dan zou ik 3/4 van de lengte nemen om daar een blauwe kegel van te maken. Met een kegel bedoel ik een bal maken, die tussen je handen nemen, je handen aan de bovenkant iets openen en dan de bal tussen de onderkant van je handen tot een kegel vormen.
De kegel aan de onderkant voor 1/3 inknippen (dat wordt de bovenkant van de beentjes) en die twee beentjes mooi rond maken tussen je vingers (zachtjes rollen).
Met een boltooltje een ronding aan de onderkant maken om daar straks de laarsjes aan vast te maken. (Als die er strakjes aanzitten kun je met blauw nog een mooie "broekomslag" maken.)
Zelf zou ik zowel in de beentjes als bovenin de kegel een spaghettistokje steken zodat het hoofdje en de beentjes strakjes meer stevigheid hebben; ook met het lijmen.
Ik doe ook altijd een spaghettistokje steken daar waar de armpjes komen (ook voor de stevigheid tijdens het plakken), maar dat doet niet iedereen.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar een nachtje laten drogen voordat je het hoofdje, de beentjes/schoentjes en de armen er aan zet, zou ik doen.
O ja.....vergeet bijna het belangrijkste: wanneer je boetseert met fondant, vergeet de tylose niet; dan blijft het steviger!
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. 
"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."