1

Onderwerp: Hoe maak ik het lijfje van Fifi??

Hoi Dames,

ik ben nu voor het eerst iets aan het boetseren voor op de taart van mijn buurmeisje. Ze is helemaal wild van Fifi dus het moest een fifi taart worden. Nu heb ik het hoofdje al gemaakt en die lukt wonder boven wonder meteen kei goed, maar nu krijg ik het lijfje niet voor elkaar!! Wie kan me helpen en uitleggen hoe ik het lijfje moet maken, er zijn er al genoeg gemaakt maar ik kan geen uitleg vinden.

♥ஐ♥~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♥ஐ♥

2

Re: Hoe maak ik het lijfje van Fifi??

Hoi Susan,
Ik wil je graag helpen, maar wie/wat is Fifi?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Fifi

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4 Laatst bewerkt door Annelies (29-11-2009 23:04)

@ Pooh.....je bent weer gew

5 Laatst bewerkt door susanselten (29-11-2009 23:18)

Mijn fifi krijgt een tuinbroekje, net als op het fotootje van pooh en ook staand.
zoiets wil ik maken http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45078

Lief dat je me wilt helpen.

6

Ik begin altijd met het lijfje en doe daarna pas het hoofd, zodat hij goed in verhouding is. Het makkelijkst is als ze zit, dan kan je beginnen met een soort kegelvorm en de armen en benen er gemakkelijk aanmaken. Twee stukjes spagetti erin en het hoofd erop. Tja, verder is het een kwestie van goed naar de plaatjes kijken denk ik...En natuurlijk daarna aan ons showen, haha!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7 Laatst bewerkt door Annelies (30-11-2009 00:10)

Ik zou eerst opmeten hoe groot het lijfje in zijn geheel moet worden: dus vanaf het nekje tot en met de schoentjes.
Dan zou ik 3/4 van de lengte nemen om daar een blauwe kegel van te maken. Met een kegel bedoel ik een bal maken, die tussen je handen nemen, je handen aan de bovenkant iets openen en dan de bal tussen de onderkant van je handen tot een kegel vormen.
De kegel aan de onderkant voor 1/3 inknippen (dat wordt de bovenkant van de beentjes) en die twee beentjes mooi rond maken tussen je vingers (zachtjes rollen).
Met een boltooltje een ronding aan de onderkant maken om daar straks de laarsjes aan vast te maken. (Als die er strakjes aanzitten kun je met blauw nog een mooie "broekomslag" maken.)
Zelf zou ik zowel in de beentjes als bovenin de kegel een spaghettistokje steken zodat het hoofdje en de beentjes strakjes meer stevigheid hebben; ook met het lijmen.
Ik doe ook altijd een spaghettistokje steken daar waar de armpjes komen (ook voor de stevigheid tijdens het plakken), maar dat doet niet iedereen.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar een nachtje laten drogen voordat je het hoofdje, de beentjes/schoentjes en de armen er aan zet, zou ik doen.
O ja.....vergeet bijna het belangrijkste: wanneer je boetseert met fondant, vergeet de tylose niet; dan blijft het steviger!

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. ;)

8

dames heel erg bedankt voor het helpen, en ik ben best trots op mijn eerste boetseersel. Dit is mijn Fifi