1

Onderwerp: allergie rubriek?

Is een allergie rubriek misschien een idee?
Alle recpeten, tips etc wat betrekking heeft tot allergieen in een rubriek lijkt mij geweldig.
Dat scheelt mij een hoop zoeken :-))

Mvg,
Clementtiene

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Our house doesn't alway look like this... Sometimes it't worse.

2

Re: allergie rubriek?

Goed idee denk ik zo!

Ik neem aan dat Marianne er hetzelfde over denkt als ik, ik denk namelijk dat dat niet gaat gebeuren.
We kunnen namelijk overal wel een aparte rubriek voor maken, vragen over cupcakes, over electrische apparaten, over stapeltaarten, tsja zo komt er nooit een einde aan. En het kan geen kwaad om de zoekfunctie te gebruiken toch?
Als het forum er niet was geweest, was jouw speurtocht misschien nog wel moeilijker geweest. ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Het klopt, ik loop niet warm voor een aparte rubriek voor Allergie

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Weet je wat me een goed idee lijkt? We hebben een paar overzichtstopics, bijvoorbeeld van verschillende vullingcombinaties door DorieneLiane en van vullingrecepten door Ria123. Bij het receptengedeelte hebben we een link naar deze topics staan. Ik denk dat veel forummers blij zouden zijn met een dergelijk topic met recepten voor allergie

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Het wordt een steeds groter gedeelte van de maatschappij, steeds meer kinderen krijgen te maken met een allergie en met name voedselallergie. Dus mij lijkt het wel zinvol maar goed daar zijn de meningen blijkbaar over verdeelt.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

sandravos schreef:

Het wordt een steeds groter gedeelte van de maatschappij

Dus dan eigenlijk ook maar een aparte rubriek voor budget-decoreren in deze tijden??? :lol:

groetjes Tirza     

8

tipsytaartje schreef:
sandravos schreef:

Het wordt een steeds groter gedeelte van de maatschappij

Dus dan eigenlijk ook maar een aparte rubriek voor budget-decoreren in deze tijden??? :lol:

Haha...goed idee....

9 Laatst bewerkt door Clementtiene (23-11-2009 17:01)

sandravos schreef:

Het wordt een steeds groter gedeelte van de maatschappij, steeds meer kinderen krijgen te maken met een allergie en met name voedselallergie. Dus mij lijkt het wel zinvol maar goed daar zijn de meningen blijkbaar over verdeelt.

Ach ik kan wel begrijpen dat mensen die zelf niet met een gezinslid met voedselallergie te maken hebben niet inzien hoeveel tijd en energie er in gaat zitten om nieuwe recepten en tips etc. te vinden.

Het is jammer. Maar er zijn ergere dingen... (een kindje met voedselallergie bijvoorbeeld ;-))

10

Volgens mij gaat het er helemaal niet om dat er geen begrip is voor de problemen met allergieen, maar dat op deze site al vrij eenvoudig terug te vinden is wat er allemaal al aan informatie te vinden is, ook zonder een aparte rubriek :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Clementtiene schreef:
sandravos schreef:

Ach ik kan wel begrijpen dat mensen die zelf niet met een gezinslid met voedselallergie te maken hebben niet inzien hoeveel tijd en energie er in gaat zitten om nieuwe recepten en tips etc. te vinden.

Het is jammer. Maar er zijn ergere dingen... (een kindje met voedselallergie bijvoorbeeld ;-))

Het is ontzettend vervelend dat mijn kindje een allergie heeft en zeker als het gaat om kippenei....het zit echt overal in en het is nogal tegenstrijdig om de mooiste taarten te bakken terwijl mijn dochtertje ze nooit kan proeven. Ze mag ook geen mexicaansegriep spuit hebben. Het heeft dus heel veel nadelen en het jammer dat er mensen zijn die dit niet nodig vinden...gelukkig ben ik crea en kan heel goed zoeken!!

12

Adrienne schreef:

Volgens mij gaat het er helemaal niet om dat er geen begrip is voor de problemen met allergieen, maar dat op deze site al vrij eenvoudig terug te vinden is wat er allemaal al aan informatie te vinden is, ook zonder een aparte rubriek :Y :)

Het gaat niet om begrip maar om de tijd die het kost om te vinden wat je zoekt en omdat je als zoveel tijd extra kwijt bent om eten te bereiden zal het handig zijn dat er een aparte rubriek was waar je in 1 oogopslag kon zien wat je zocht en omdat er veel over gepost wordt is het moeilijk zoeken....dat is alles.

13

Jozien schreef:

Weet je wat me een goed idee lijkt? We hebben een paar overzichtstopics, bijvoorbeeld van verschillende vullingcombinaties door DorieneLiane en van vullingrecepten door Ria123. Bij het receptengedeelte hebben we een link naar deze topics staan. Ik denk dat veel forummers blij zouden zijn met een dergelijk topic met recepten voor allergie

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14

Clementtiene schreef:

mag ik dan als persoon met ik geloof op dit moment 40 voedselallergien, ja ook soja, pinda, sesam, en om dan nog maar niet te spreken over alle andere allergien, wel zeggen dat ik het niet nodig vind hier op het forum?
Ik denk dat dit forum gewoon niet de plek is.
Misschien dan een idee om zelf een (gratis eventueel) website en/of forum op te zetten voor taarten bakken/decoreren voor kinderen met een allergie?

groetjes Tirza     

15

Misschien moet iemand die een bv een recept plaatst voor een bepaalde allergie dat duidelijk vermeld in topic titel.
Ik denk dat het zoeken dat ook wat makkelijker maakt.

Jozien , hoe snel heb je het nodig dat iemand linksen voor je aanmaakt ? Zit er een tijd aan vast ? Ik wil het best proberen voor je.
Maar weet niet hoe snel ik het af krijg.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

16

Jozien schreef:

Moet ik nou verdrietig worden of alleen teleurgesteld zijn??? :+

Niet verdrietig zijn!! :( :+
Ik beken, ik had dit topic in delen gevolgd en had ook over jouw reactie heengelezen :O, maar het lijkt me een heel slimme oplossing :Y
Ik denk alleen dat er dan anderen zullen moeten zijn die dit karretje gaan trekken ;) :)

Groetjes, Adrienne

17

Manika en Adri

18

Ah, op die manier kan ik er wel aan meewerken, mocht ik wat tegenkomen :Y En dan komt langzaamaan toch alles wel op dat plekkie terecht :)

Groetjes, Adrienne

19

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld Sandra!
Mijn dochtertje heeft een allergie voor koemelk en kippenei dus ik snap het echt helemaal. Ze mag idd ook de prikken tegen de mexicaanse griep niet ivm het kippenei.

Helaas ben ik waarschijnlijk iets minder creatief dan jij...
En ook al kun je goed zoeken het kost gewoon veel tijd.

Maar goed, het is wel duidelijk dat er geen aparte rubriek komen. Dan maar hopen dat het op een andere manier makkerlijker zoeken word.

Duidelijk melden in de titel zou sowieso handig zijn.
Zo'n overzichtstopic lijkt me ook erg handig. Ik heb alleen geen idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt.

Vervelend dat je zoveel allergieen hebt Tipsytaartje!!!
Een apart forum opzetten voor het taarten bakken/decoreren voor kinderen met allergie zie ik persoonlijk niet zitten.
Ik denk juist dat dit forum een prima plek daarvoor is. Als je zoekt naar taart dan kom je toch automatisch op de leukstetaartensite :-)

Mvg,
Clementtiene

20

Clementtiene schreef:

Maar goed, het is wel duidelijk dat er geen aparte rubriek komen. Dan maar hopen dat het op een andere manier makkerlijker zoeken word.

Duidelijk melden in de titel zou sowieso handig zijn.
Zo'n overzichtstopic lijkt me ook erg handig. Ik heb alleen geen idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt.

Dat legt Jozien toch net hierboven uit? :S

Groetjes, Adrienne

21

dan stel ik voor om op het initiatief van Jozien in te gaan! ;)

een van jullie opent dus een topic in ehm taartdecoratie algemeen, jozien?
Die heet dan allergientopic ofzo. Dan kan iedereen daaronder een link neerzetten naar een goed recept. De topicstarter en misschien je modjes, kunnen dan de linkjes in het beginbericht zetten.
Dus wie start....?

groetjes Tirza     

22

Gestart :D Vind het gewoon een superidee.

Ik stel dan voor om alle allergieen apart in een rij te zetten in het topic?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

23

in het eerste bericht bedoel je?
best een goed idee ja!

groetjes Tirza     

24

jolanda71 schreef:

Gestart :D

:thumb:

Groetjes, Adrienne

25

tipsytaartje schreef:

in het eerste bericht bedoel je?
best een goed idee ja!

Ja dat bedoel ik. Dus net als de how-to`s en vullingen enzo

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Berichten [ 1 tot 25 van 30 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Over de site » allergie rubriek?