1

Onderwerp: frosting sheets

Regelmatig kom ik in de parade taarten tegen met een patroontje erop. Zoals die bij de handtasjes workshop. Ik ben er inmiddels achter dat dit frosting sheets zijn. Hoe kom ik aan frosting sheets. heb je die voorgedrukt? Ik wil gewoon een simpel, leuk potroontje. Geen afdruk van een foto ofzo. Als iemand het weet, tell me please.

Dank jullie, groetjes Linda

Re: frosting sheets

Je kunt gewoon zelf een mooi patroontje inscannen (papier, stof etc) of photoshoppen en dan opslaan als JPEG (A4 formaat) en dan 1 van de dams hier op het forum zoeken die ze wil printen voor je..

3

mijn taart (bij bruids/stapeltaarten) heeft ook zo'n printje en dat is geprint door Annemieke (Cake-it als gebruikersnaam) :)

Bedankt voor jullie antwoorden!

5

sorry dames maar ik begrijp deze techniek nog steeds niet. Als ik het plaatje heb ingescand en opgeslagen hoe krijg ik het plaatje op mijn taart of koekje??

( ben nog een groentje)

6

Sommige dames hier hebben een food-printer oftewel een printer met eetbare inkt.
Die printen ze op frosting sheets, en daar bekleed je dan je taart mee.

zo'n printer staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje...

7

Ok

8 Laatst bewerkt door Cake it (23-11-2009 10:30)

Misschien kan ik wat helderheid bieden.
Je hebt drie soorten materiaal waar je op kan printen. Frosting sheets, chocoladesheets en icingsheets. Een frostingsheet is gemaakt van een velletje plastic met een heel dun laagje fondant. Dit heeft een lichte vanillesmaak. Icingsheets zijn gemaakt van een velletje plastic en een laagje icing. Deze sheets zijn ook dikker dan frostingsheets en scheuren/breken minders snel. Deze zijn ook iets beter plooibaar. En chocoladesheets zijn gemaakt van een dun laagje chocolade.

Om een rand om een taart te maken knip je de sheet op maat. Zo hoog of laag je maar wil.  Om te bepalen hoeveel sheets je nodig hebt, kun je dit het beste met een wit A4 papiertje proberen. Je haalt de plasticlaag aan de achterkant eraf. Smeer je taart in met een klein beetje water en plak je sheet tegen de taart.
Zo simpel als het hier staat, zo simpel is het ook.

Je kunt de sheets dus ook heel makkelijk in vormen knippen.

Je moet er wel even aan denken dat voedselkleurstof zich toch iets anders 'gedraagd' dan inkt voor een normale printer.
Ik hier hier heeeeeel lang met de firma Bouwhuis over gesproken en sommige kleuren laten zich niet makkelijk printen. Zo heeft de printer moeite met grote zware vlakken. Dit kan grijzig, groenig worden. Een met rood/oranje tinten heeft de printer soms moeite.
In de taart van Jos

groeten Annemieke
Cake It

9

Hallo,

Waar kan je deze printers kopen? En rond welke prijsklasse liggen deze?

10

Dank je wel Annemieke, het is me nu duidelijk!

11

Ik zag op de site een emmer staan met goedje dat je op de sheet moet doen wat is dat precies?
Ik begrijp dat nog niet helemaal.

Groetjes Grietje

12

je hoeft er niks meer op te doen hoor!
zelf heb ik ook zo'n printer. en als het geprint is, ben je klaar.
even een minuutje laten drogen en je kunt het in de vorm knippen die je wilt.

13

vraagje aan Annemieke.....en ouwelpapier dubbel dik waar gebruik je dat dan voor of gebruik je dat niet??

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

14

Conny: ik heb zelf geen ouwel papier, maar waar ik het voor zou gebruiken is het maken van een feathercake. Karetje (koekjesfee)  heeft hier een keer een prachtige taart van gemaakt.
Verder gebruiken bakkers veel ouwel omdat het goedkoper is dan frosting- of incingsheets. Maar ook de frostingsheets zijn bij bakkers in opkomst :-)
Maar verder kun je hier ook gewoon op printen. De kans op smelten is iets groter, omdat je ouwel niet kan plakken met water. Dit moet je dan doen met crisco of pipinggel. Qua struktuur is het iets grover, dus als je strakke randen wilt maken is ouwel niet echt geschikt.
Maar dat is mijn mening. Ik weet niet of mensen die met ouwel werken hier andere (betere) ervaringen mee hebben dan ik. Maar die moeten zich dan maar even melden.

groeten Annemieke
Cake It

15

Bedankt voor deze informatie...
Ga namelijk zo mijn foodprinter bestellen en ik wilde even weten wat precies het vershil was tussen icing en frosting maar dat is me nu duidelijk...
Op naar mijn winkelmandje.... :D