Onderwerp: Help Tiramisu
Ik wil tiramisu maken met het volgende recept.
Klopt het dat je de eierdooiers met die 240gram suiker en het zakje vanillesuiker mengt en dit 10 minuten moet mixen???
Ingredi
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help Tiramisu
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil tiramisu maken met het volgende recept.
Klopt het dat je de eierdooiers met die 240gram suiker en het zakje vanillesuiker mengt en dit 10 minuten moet mixen???
Ingredi
Ja, dat klopt En 10 minuten, beter is het denk ik om te kijken naar je mengsel. Jouw mixer maakt misschien het mengsel schuimig en dik in 8 of 12 minuten. Het moet in elk geval mooi zacht geel, lekker dik en schuimig zijn. Vol lucht dus. Succes! En eet smakelijk
Nou met 3 eierdooiers en 260 gram suiker en een zakje vanille suiker heb ik alleen maar een bonk suiker in de mixer zitten, niks luchtigs. :-(
Ik weet niet waar je het recept vandaan hebt, dus ik durf niks over deze verhoudingen te zeggen. Meestal zijn die toch wel ergens op gebaseerd en zomaar 100 gram minder kan natuurlijk consequenties hebben denk ik Maar dat klinkt niet goed
Ik zou zeggen, gewoon doormixen. Bij voldoende mixen heb je grote kans dat de massa (suiker wordt opgenomen) alsnog luchtig wordt.Wat voor soort suiker heb je gebruikt trouwens, dat maakt ook uit?
Het staat op deze site bij de recepten
Heb de moed opgegeven en het weggegooid. Jammer maar helaas
ehhh, tja ik weet het niet. Ik gebruik 5 eetlepels suiker en 4 eierdooiers om tiramisu te maken. Ik gebruik dan ook weer geen eiwit trouwens maar slagroom en wel lange vingers met espresso en amaretto voor eronder. Een heel ander recept dus. Ik vind hem dan erg lekker worden.
Ik heb trouwens ook nog eentje gevonden in mijn authentieke Italiaanse dolci boek en die doet wel met eiwit en eierdooiers maar gebruiken dan 6 eieren op 250 gram suiker. Wel natuurlijk ook met lange vingers gedoopt in de amaretto en espresso eronder, lijkt me ook wel een essentieel onderdeel van de tiramisu. Als je het volledige recept wil, mail me maar even, dan vetaal ik het even.
Hier een recept van de fa.Galbani,dit recept heb ik wel 1000 keer gemaakt is heerlijk en gaat heel goed.
4 eieren
400 gr mascarpone de zoete uit het bakje.
2 eetlepels cognac of iets anders lekkers.(je kan ook wat drank doorelkaar mixen en wat meer dan 2 lepels mmmmmmmmmmmm)
300 gr. lange vingers
1/4 liter slappe koffie,
cacaopoeder
100 gr.suiker
Klop de vier eidooiers samen met de suiker in een grote kom met de mixer tot een schuimige massa.
De mascarpone toevoegen en met een houten lepel roeren tot er een romige creme ontstaat.
Daarna de cognac toevoegen.Iets minder dan de helft van de eiwitten stijfkloppen,(maar ik doe gewoon altijd al het eiwit) en deze voorzichtig (dus niet kloppend) door de Mascarpone-creme scheppen.
Giet de koffie op een diep bord,roer er een schepje suiker door en haal de vingers
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help Tiramisu