1

Onderwerp: Taart meenemen

We gaan maandag naar Belgie. Zijn met tussenstop omdat er een baby bij is een uur of 4 onderweg. Wil dan een taart meenemen. Als vulling lemon curd, daar bovenop vlaaivulling en monchou met slagroom. Afdekken met botercreme en glazuur. Ik wil hem dan decoreren met toefjes slagroom en bv verse aardbeien. Zou dit zolang goedblijven achter in de auto? Of kan ik hem beter daar decoreren. Het is niet zo warm meer, zou dit wat temperatuur betreft kunnen?
Graag jullie mening.

2

Re: Taart meenemen

Tja, met monchou en slagroom gevuld..... vind ik 4 uur wel lang, hoor. Heb je geen campingkoelkastje die je kan aansluiten op je aansteker in je dashbord? (Schijnen wij nl. wel te hebben. Biedt weer mogelijkheden :D .)

By the way: je zit in de verkeerde rubriek. Ik zal je even rapporteren voor verplaatsing.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3 Laatst bewerkt door AnjaS (18-11-2009 11:36)

Mmmmm, welke vulling zou ik dan kunnen gebruiken? Lemon curd met alleen vlaaivulling? Is ook wel lekker fris.Een dijkje van botercreme? Ben een beginneling, dus twijfel af en toe nogal over combi's.

4

move-----> taartdecoratie algemeen

5

Botercr

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Bij een recept van een monchoutaart van Sonja Bakker gebruik je in plaats van Slagroom: KlopKlop of Topping, een slagroomvervanger.
Heb de taart een keer gemaakt. Is ook erg lekker.
Zou dit het geheel meer houvast geven? Slagroom zakt denk ik sneller in.
Maar botercreme met een smaakje is een een erg goed idee. Denk dat ik goed in gedachte houd.

ik vermoed dat er in die klopklop of topping met melkpoeder wordt gewerkt, en als je melkpoeder aanmaakt, dan is het weer net zo vatbaar voor warmte als gewone slagroom. dus ook dat zou ik die 4 uur niet doen... beetje eng... :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tenzij je allemaal een jas aan doet in de auto en de airco aanzet :D

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Eng is het niet echt, want het blijf heus wel houdbaar gezien de huidige temperaturen, maar misschien is er wat "gevaar" voor het zacht worden van de taart. Gezien de vullingen die je noemt, zou ik denk ik voor zeker gaan en of (merenque-)botercreme ipv monchou-slagroom of de slagroom vervangen voor de BlueBand Classique room (bij groothandel te verkrijgen). Deze room kan 2 uur buiten de koelkast voordat ie terug loopt.
Ik heb laatst een taart gemaakt voor mijn broer met vulling Mona Boordevol aardbeiyoghurt met slagroom (de Blue Band room) en witte chocola gemengd. Deze taart ging 1,5 uur in de auto mee, heeft op het feestje (waar het niet warm was) 3 uur op de tafel gestaan. Vervolgens hebben  mijn moeder en broer de laag die over was mee naar huis genomen (met moeder weer 1,5 uur in de auto) om er vervolgens 's avonds resp. de volgende dag nog (heerlijk!) van te eten......

Groet, Jolanda

10

Wat is merenque botercreme? Ik heb gezocht via de zoekmachine, maar die kan het niet vinden.