Onderwerp: hoe krijg je huidskleur...

Hallo allemaal! Ik en mijn grote mond, zou wel even een babyshower taart maken voor ongeveer 30 man!!! Erg leuk maar tot nu toe enkel en alleen wat cup cakes en 1 taart gebakken. Dat die toen goed gelukt waren geeft mij op dit moment nog niet de hoop dat het straks ook gaat lukken, HELP!

Nu mijn vraag:
Als ik een mal gebruik:
welk materiaal is dan het meest geschikt?
Is het verstandig de mal eerst in te smeren met poedersuiker?
Ik weet van de vriezer, maar hoe krijg ik een huidskleurige baby?
Hoe krijg ik

Re: hoe krijg je huidskleur...

huidskleur..... blank, bruin, zwart, geel..... ???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

hier vind je hoe je kleuren moet mengen:

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

4

Je kunt witte fondant/marsepein mengen met Ivory van Wilton, of Paprika van Sugarflair, beide te koop in de Webshop. Wel voorzichtig zijn: een heel klein beetje is genoeg!! En laat het dan even rusten want de kleuren versterken nog. Anders heb je net als ik ooit een prachtig babytje gemaakt, maar wel eentje die net onder de zonnebank vandaan kwam :s

5

ik doe altijd een drupje rood en een drupje geel, echt maar heeeeel weinig!

6

Klein beetje rood of roze marsepein en dan mengen met wat meer blanke marsepein.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

7

Ivory met een klein beetje rose er doorheen.

Groetjes Gerlinde

Ik gebruik altijd copper(skintone) van americolor voor huidskleur.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

9

En ik gbruik paprika voor sugarflair. Zo al het een baby betreft en met wat bruin als het grote mensen betreft. Ik vind daar persoonlijk toch verschil in zitten ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

tipsytaartje schreef:

:lol: :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Goeie opmerking tipsytaartje!

Ik had geloof ik van hier ergens af om bruin met roze te mengen, dan krijg je ook huidskleur...

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

12

Adrienne schreef:
tipsytaartje schreef:

;) ik kan er echt niet goed tegen dat met 'huidskleur' in de volksmond 'blanke huidskleur' wordt bedoeld... hoe noem je dan de kleur van de huid van mensen die een ander kleurtje hebben? :S

groetjes Tirza     

ah die taart gaat je echt wel lukken, gewoon ruim op tijd beginnen! maak 't jezelf niet te moeilijk, simpele decoratie kan ook al een heel gaaf effect hebben. bijvoorbeeld een stapeltaart met wit en roze bekleed, en dan met zilveren en oudroze stippen erop, ik noem maar wat.
je kan een babymal gebruiken, licht poederen met maizena, dan de marsepein erin drukken en dan komt 't er zo weer uit. je kan ook alleen de gezichtjes van de babies maken (met of zonder mal), met een roze speen erop en een krulletje haar erop, staat ook ontzettend schattig en is niet moeilijk om te maken.

tipsytaartje schreef:
Adrienne schreef:
tipsytaartje schreef:

;) ik kan er echt niet goed tegen dat met 'huidskleur' in de volksmond 'blanke huidskleur' wordt bedoeld... hoe noem je dan de kleur van de huid van mensen die een ander kleurtje hebben? :S

zo had ik er nog nooit over nagedacht :S ;) en dat terwijl ik me vaak met het onderwerp bezig hou (gender, afkomst e.d.) als je erover na denkt is onze taal en ons leven zooo vol van deze zogenaamde 'vanzelfsprekende' dingen :think:

'I love it when a cake comes together'

Lieve mensen, help! Eerst super bedanktvoor de tips!! En mijn verontschuldigingen voor het onzorgvuldige uitdrukken van mijn vraag.

Ik kan mij vinden in de woorden van "lekker taartje" over de vanzelfsprekendheid waarmee we gewend zijn te communiceren.

Met dit thema heb ik het gevoel niet alleen een paar goede tips gekregen te hebben met betrekking tot het mengen van een blanke huidskleur van een baby, maar ook met betrekking tot vanzelfsprekendheid en tot onze communicatie!

Iedereen bedankt hiervoor!
Ik ga aan de slag met alle ideeen, tot snel groetjes Jantien

15

tsja, kan gebeuren hoor taartjevan10tje! is ook helemaal niet erg! ;)
zie het hier heeeeel vaak op t forum en niet alleen hier, ik kan me herinneren dat ik de potloden met die zalmachtige kleur vroeger ook huidskleur noemde... :lol:

groetjes Tirza