1

Onderwerp: eeeh..... glanzend?

het echte werk komt er nu aan:

Ik had wel 3 hele taarten gebakken, errug lekker en wel aardig om te zien maar nu komt het echte werk.

Mijn neefje is vrijdag jarig en in mijn enthousiasme heb ik geroepen dat ik wel een taart kon maken. Ja dat kan ook wel maar hij moet er natuurlijk wel super uit zien...

Pfoe dat is al de eerste opgave maar goed dat is mijn probleem niet.

Het moet een carstaart worden en ik heb al heel wat inspiratie opgedaan dus ik heb wel een idee in mijn hoofd (ik koop dinky toys voor de auto's want daar waag ik me nog niet aan)

Nu heb ik een vraagje: wanneer ik mijn taarten heb bekleed heb ik altijd het idee dat de taart een beetje mat is, terwijl ik bij iedereen een schitterend heldere kleur taart zie die haast wel lijkt de glanzen..........

Wat kan ik hier aan doen??

Tevens moet ik er nu echt aan geloven dat ik aan de letters moet: ik heb de funky tappits (heet het zo?) maar tot nu toe alleen maar ruzie om ze eruit te krijgen: ik wilde gumpaste bestellen maar de kleine verpakking was helaas uitverkocht dus nu maar tylose (?) besteld en het daar mee proberen: anders maar een ritje naar de stad voor andere uitstekers....

Pfoe laat het feest maar beginnen!

2 Laatst bewerkt door Petra1979 (17-11-2009 11:03)

Re: eeeh..... glanzend?

Mijn taarten glimmen niet (marsepein) en dat vind ik juist mooi. Er zijn wel middeltjes te koop om een taart extra te laten glimmen, maar deze gebruik ik zelf niet.

Hoera! Het is vandaag!

3

Mijn taarten glimmen over het algemeen ook niet hoor.
En de letters, sommige doen er plastic folie over en drukken ze dan uit, zodat ze niet in de lineaal blijven zitten en ik doe er gewoon genoeg tylose in en rol de "fondant" zo dun mogelijk uit, daarna 2 minuutjes iets laten indrogen, uitdrukken en er uit slaan als het ware, tegen de rand van het aanrecht bijvoorbeeld.
Soms vliegen ze dan door heel de keuken. Het is een gevoelletje dat je even moet krijgen. evt. de tappits even insmeren met vet (crisco)
Succes Jen

Gr. Jen.
I taart you,

4

misschien lijkt het dan alleen zo het glimmen :) ik wacht het dus gewoon maar af hahah

thnks voor de tip van de letters....... als het goed is komt vandaag de tylose binnen en dan maar weer proberen...

ondertussen ziet er hier iemand (lees mijn zoontje) op mijn schoot die ook graag op het toetsenbord ramt, tijd voor een spelletje en straks aan de knutsel....

thnks

5

Als je marsepein gebruikt lijkt je taart wel glanzender dan bij fondant. Misschien dat je dat bedoelt ?
Maar echt glanzen doen de taarten niet...is ook niet echt mooi....(vinden de meesten)

6

vind het in ieder geval maar spannend,

ergens heb ik toch wel een beetje spijt hihi

maar goed het is familie he!

7

Weet je Marion, vaak is de gelukkige taartontvanger helemaal onder de indruk van de moeite die je hebt gedaan voor het maken van een persoonlijke taart! Zelf ben je kritisch, maar de ontvanger ziet de minpuntjes niet eens. En kun je wel spreken van minpuntjes, als een taart met liefde is gemaakt???

Hoera! Het is vandaag!

8

Yes, mijn taart is af.......

en hij was heerlijk. Ik heb 1 taart gevuld met slagroom en mandarijntjes en eentje met slagroom met bastogne....

Iedereen heeft gesmuld dus dat scheelt. Hij was best aardig maar toch was ik niet echt tevreden. Maar dat zal bekend voor komen??? hahaha

Ik ga es kijken hoe ik hem toe kan voegen.....

9

En voor de tappits: ik rol marsepein zo dun mogelijk uit. Smeer dit in met crisco en maak dan de letters. Geen problemen mee gehad...

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!