Onderwerp: Botercreme luchtig krijgen !

Hoi Allemaal,

Weten jullie of ik iets verkeerd doe?
Ik ben nu botercreme aan het maken met de mixen van
de shop maar het blijft zo dik lobbig en niet vol en lekker luchtig zoals ik laats bij Marianne gebruikt heb. Moet ik hier soms nog iets van banketbakkersroom doorheen kloppen of slagroom ( maar dan moet hij in de koelkast bewaard worden , want dan zit er  melk in )
Ik heb hem gemaakt zoals beschreven op het pak.
groeten van mij en ik lees mij te pletter aan al jullie leuke vragen en antwoorden.
Fijne zondag.
Carla

2

Re: Botercreme luchtig krijgen !

wat gebruik je voorr boter?

Ik doe altijd ongezouten roomboter van de appie, die mix ik eerst luchtig en dan schepje voor schepje het mengsel erbij.. en dat daarna nog een paar minuten opkloppen...

3

Was je boter echt heel goed op kamertemperatuur? (Dwz dat je er dus letterlijk een deuk in kan duwen ;) )
En dan dus zoals Glitter al zei eerst alleen de boter flink mixen en daarna pas beetje bij beetje de mix toevoegen. En dat dan weer een kwartier of zo op de hoogste stand mixen. Meer kan ik je niet aan tips aandragen! :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Bedankt Glitter en Adrienne, ik heb eerst de boter( ongezouten zeer zachte roomboter ) geklopt met de zware klopper en de mix geklopt met de ballonklopper. De mix een kwartier laten staan en daarna in zijn geheel erbij gedaan en lang laten kloppen. Het gekke is dat als ik nu in mijn mix kom kijk het lijkt alsof er een beetje vocht bij zit en het een beetje geschift is. Buiten de mix en de boter heb ik er nog geen smaakje of niets in gedaan.
Maar......................het is wel erg leker.
Ik wist niet dat ik beetje voor beetje er bij moest doen en.........trouwens meiden . op het pak staat niet dat je heel erg lang moet kloppen. Wel bij alle recepten die anders zijn dan met die webshop mix. Nou , bedankt voor jullie reactie maar ik gebruik hem wel want de smaak is goed.

5

Ik zou de mix die je aanmaakt, niet mixen met de ballonklopper. Gewoon even goed roeren met de garde en dan laten staan is voldoende.
Als het geschift is, zou je toch denken dat de temperatuur niet goed is; misschien toch nog even doorkloppen met de gewone klopper?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

als er al een beetje vocht bij zit zou ik het niet gebruiken om af te smeren, alleen als vulling. anders kan je marsepein of fondant gaan smelten!

Bedankt , ga ik doen.
Groetjes, welterusten, Carla

8

Carla's Cake Design schreef:

.........trouwens meiden . op het pak staat niet dat je heel erg lang moet kloppen. Wel bij alle recepten die anders zijn dan met die webshop mix. Nou , bedankt voor jullie reactie maar ik gebruik hem wel want de smaak is goed.

Je hebt gelijk: op de nieuwe vepakking ( heb ik ook pas vandaag voor het eerst gebruikt :) ) staat een veel kortere mix-tijd! Ik heb er nog geen ervaring mee, en heb 'm toch maar lekker lang gedaan: kan volgens mij geen kwaad, maar ik zal toch eens vragen wat anderen hun ervaringen zijn!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

gewoon lekker lang kloppen, de mixer dus het werk laten doen, mits je zo'n machine hebt dan, hier lukt het altijd wel. Ik maak de mix aan, laat die dus een tijdje staan dan de boter erbij en kloppen maar! Ik strijk er ook mee af, even laten opstijven alvorens je gaat bekleden en nog geen klachten gehad hoor.

10

Ik heb de bc. toen ik hem voor het eerst maakte in de keukenmachine gedaan.
De mixer zat aan de onderkant, en hierdoor werd hij een beetje warm, en smolt hij dus wat, zodat hij niet lekker luchtig werd.
Kan dat het soms zijn?

11

Ff dit topic naar boven. Heb vorig jaar in de zomer n.l. ook es botercreme problemen gehad en kreeg toen de tip half blue band en half roomboter te gebruiken. Dat hielp toen en ben er niet meer van afgestapt. Maar deze week is het weer helemaal mis met de funcakes mix. Ik krijg um maar niet luchtig en hij blijft er vettelijk uit zien..................
Iemand een tip?

Ik gebruik altijd de boter van AH (gele pak, zaanse hoeve).
En ik heb helaas gewoon een handmixertje :( dus gewoon lang met de hand vasthouden.
Laatst had ik dus ook dat nieuw pak bc-mix die je maar heel kort moet mixen.
Ik had -eigenwijs- toch de boter wel wat langer gemixed maar ik moet zeggen, ik vond de bc niet zo lekker als voorheen. Idd best wel boterig....
Waar het dan aan gelegen heeft, geen idee.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

13

Ik maak altijd het bc-recept van deze site. Deze lukt altijd. Wat is eigenlijk het verschil tussen zelfgemaakte en de mix? Bij de mix moet toch ook nog boter en poedersuiker toegevoegd worden? Ik lees op het forum vaak dat de bc-mix te boterig smaakt. En vaak mislukt. Waarom dan de mix kopen? Misschien een domme vraag maar ik snap het niet helemaal, of ik mis iets...

14

Als je de mix van de webshop gebruikt, moet je het mengsel minimaal een uur laten rusten voordat je boter toevoegt. Dus als je het maar een kwartier hebt laten staan, dan zal dat vast het probleem zijn geweest.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Ik zou graag willen weten of er inderdaad veel verschil zit in de mix of zelf maken? Ik wil van de week de mix kopen, maar misschien kan ik hem beter zelf maken..

16

ik ben niet tevreden over mijn laatste bc gemaakt met mix. Of het um nou aan de mix ligt of aan iets anders...................ik weet het niet. En laat het eggie wel een uur rusten.

17

En als je nou wel eens gewoon roomboter gebruikt? Ik herken alleen het probleem als ik margarine (per ongeluk :o) gebruik.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18 Laatst bewerkt door smarianne (16-11-2009 18:27)

Goed volgende batch ga ik geheel van de roomboter doen. Maarre...........half om half weet je nog wel ;) Is mij altijd errug goed bevallen hoor naamgenoot
groetjes van marianneV :)