1

Onderwerp: vragen over bruidstaart

Hallo,
Op 18 december is het zover.............mijn moeder trouwt. dat is natuurlijk al bijzonder maar ik vind het ook bijzonder en spannend dat ik de taart mag maken. Ik ga een drie stapel maken......................als dat lukt.
Ik heb alleen 2 vragen nl:

Hoe vervoer je zo'n stapel? Ik heb geen taartdoos waar die inpast en de lagen liggen toch los op elkaar, dus hoe overleefd de stapel een autorit zonder dat het van elkaar afschuift?

En de dag voor de bruiloft breng ik de taart vast naar het restaurant. Ik haal hem 2 dagen van teveoren uit de vriezer om hem 1 dag van tevoren klaar te maken. Hoe kan het restaurant de taart het bewaren. Gewoon onverpakt in de koelkast of in een plastic zak? Mijn ervaring met het gebruik van een plastic zak is dat de taart zo gaat zweten, of kwam dat toevallig omdat het die dagen ook wamr was?

Graag jullie adviezen en tips om een zo'n mooi mogelijke taart af te leveren op de 18-de!
Bedankt

Catja

2

Re: vragen over bruidstaart

Ik zou 'm los vervoeren en ter plaatse stapelen. En daar inderdaad in plastic in de koeling en dan het plastic eraf als je 'm er uit zet zodat het kan uitwasemen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

zou 'm los vervoeren, elke taart in een apparte taart doos, ze kunnen dan ook zo in de koeling gezet worden. en voor de gasten komen ff opbouwen

4

Bedankt voor de tips. Alleen los vervoeren is denk ik moeilijk omdat ik eern slinger van rozen over wil maken, en daarvoor moet de taart echt eerste gestapeld worden.

dan moet je de decoratie dus ter plekke afmaken/opplakken...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

bedenk me net... ik vervoer een taart vrijwel altijd gestapeld, met een max van 3 lagen. Eventueel met een lange stok in het midden, door alle 3 de taarten heen.
Mocht je dat eng vinden kun je er ook voor kiezen om hem 2hoog te vervoeren, scheelt dan toch weer 1 laag decoreren.
Ik smeer bij een stapeltaart altijd een kloddertje royal icing op de taart en zet daarna de volgende taart erop, dat zit hij toch een beetje vast.

bij het vervoeren zet ik de taart of in de achterbak van de auto of bij de voeten van de pasagiersstoel, eventueel met een stukje antislip-mat eronder.

qua dozen... zoek eens op stapeltaart vervoeren. volgens mij is er een topic van martine1976 waar veel suggesties in staan. Ik en vele anderen hebben namelijk ook geen speciale stapeltaartdozen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs