Onderwerp: Wat Peggy Porschen ooit heeft bezield?: wat een werk....
Vrijdag is een stel getrouwd, die De Roos met hun achternaam gaan heten. Wat is er dan toepasselijker dan een taart vol met rozen. Tijdens de voorbespreking liet ik wat sfeerplaatjes zien om te kijken wat hun stijl was. Ze waren helemaal weg van de taart van PP. Ik toen ook nog, het leek me echt een uitdaging om zo'n soort taart een keer te maken. 5 lagen hoog moest die worden voor ongeveer 60 personen. (10-30 cm)
De eerst 80 rozen vond ik ook nog echt leuk, toen ik op dinsdagavond begon. Ik had een gemiddelde van 30 per avond en elk blaadje werd met zorg geschikt en met glanspoeder bewerkt. Volgens het boek moesten er ongeveer 120 op, dus dat zou ik wel gaan halen. Op donderdag kwam ik er echter achter toen ik 's avonds op de onderste laag alvast wat rozen ging plakken zodat dat vast kon uitharden, dat 120 echt niet genoeg zou zijn. Toen sloeg de paniek toe. Heel de nacht doorgewerkt, rozen gedraaid en om vier uur 's nacht was het einde nog niet in zicht. Ik was halverwege laag 3. Ik heb toen besloten van de vijfde laag meer dan de helft af te halen, omdat dat weer een paar uur zou schelen. 's Ochtends mijn schoonmoeder gebeld, zij heeft nog helpen uitrollen. Een uur naar de lokatie gegaan, met de onderste drie lagen gestapeld vol met rozen en de bovenste twee lagen gestapeld half vol met rozen. Mijn schoonvader heeft toen ter plekke nog heel hard mee gewerkt met uitrollen van de lappen en uitsteken van de rondjes en ik heb als een gek rozen gedraaid en geplakt. Mijn gemiddelde lag toen wel op 30 per uur denk ik. Toen de eerste gasten binnenkwamen, waren we nog bezig en konden we nog snel snel een foto maken. Bij het wegrijden om 3 uur kwamen we het bruidspaar in hun limo al tegen. We hadden er dus geen vijf minuten langer over moeten doen.
Al met al een heel verhaal, ik kon vrijdag echt niet meer zeggen of ik de taart mooi vond of niet. Ben wel blij dat ik het een keer heb gemaakt, maar weet niet of ik het nog een keer zou doen. Zaterdag nog even naar de locatie gebeld en het bruidspaar bleek de taart helemaal fantastisch te vinden. Dat maakte alles weer goed.
Er zit voor ruim 9 kilo aan marspein in de rozen, dus het zal zeker genoeg zijn geweest voor iedereen.
Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal, hier het resultaat....
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!