1

Onderwerp: Wat Peggy Porschen ooit heeft bezield?: wat een werk....

Vrijdag is een stel getrouwd, die De Roos met hun achternaam gaan heten. Wat is er dan toepasselijker dan een taart vol met rozen. Tijdens de voorbespreking liet ik wat sfeerplaatjes zien om te kijken wat hun stijl was. Ze waren helemaal weg van de taart van PP. Ik toen ook nog, het leek me echt een uitdaging om zo'n soort taart een keer te maken. 5 lagen hoog moest die worden voor ongeveer 60 personen. (10-30 cm)

De eerst 80 rozen vond ik ook nog echt leuk, toen ik op dinsdagavond begon. Ik had een gemiddelde van 30 per avond en elk blaadje werd met zorg geschikt en met glanspoeder bewerkt. Volgens het boek moesten er ongeveer 120 op, dus dat zou ik wel gaan halen. Op donderdag kwam ik er echter achter toen ik 's avonds op de onderste laag alvast wat rozen ging plakken zodat dat vast kon uitharden, dat 120 echt niet genoeg zou zijn. Toen sloeg de paniek toe. Heel de nacht doorgewerkt, rozen gedraaid en om vier uur 's nacht was het einde nog niet in zicht. Ik was halverwege laag 3. Ik heb toen besloten van de vijfde laag meer dan de helft af te halen, omdat dat weer een paar uur zou schelen. 's Ochtends mijn schoonmoeder gebeld, zij heeft nog helpen uitrollen. Een uur naar de lokatie gegaan, met de onderste drie lagen gestapeld vol met rozen en de bovenste twee lagen gestapeld half vol met rozen. Mijn schoonvader heeft toen ter plekke nog heel hard mee gewerkt met uitrollen van de lappen en uitsteken van de rondjes en ik heb als een gek rozen gedraaid en geplakt. Mijn gemiddelde lag toen wel op 30 per uur denk ik. Toen de eerste gasten binnenkwamen, waren we nog bezig en konden we nog snel snel een foto maken. Bij het wegrijden om 3 uur kwamen we het bruidspaar in hun limo al tegen. We hadden er dus geen vijf minuten langer over moeten doen.

Al met al een heel verhaal, ik kon vrijdag echt niet meer zeggen of ik de taart mooi vond of niet. Ben wel blij dat ik het een keer heb gemaakt, maar weet niet of ik het nog een keer zou doen. Zaterdag nog even naar de locatie gebeld en het bruidspaar bleek de taart helemaal fantastisch te vinden. Dat maakte alles weer goed.

Er zit voor ruim 9 kilo aan marspein in de rozen, dus het zal zeker genoeg zijn geweest voor iedereen.

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal, hier het resultaat....

http://www.traktaartie.nl/images/traktaartie/Taarten/Taarten%20-%20Bruids-%20en%20communietaarten/IMG_0065A.jpg

Benieuwd naar nog meer bakplezier en workshops in de regio Breda?
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!

2

Re: Wat Peggy Porschen ooit heeft bezield?: wat een werk....

Petje af hoor, het ziet er geweldig mooi uit!!

3

Ongelofelijk!! W

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

4

wel helemaal gaaf, toppie
complimenten hoor

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5

Jeetje wat een verhaal! Ik heb laatst ook zon taart gemaakt, dus ik weet wat je bedoeld, ik kon een uur voor de aflevering wel janken!
Jouw ouders hebben wel een dikke knuffel verdiend!

Het resultaat mag er zeker zijn! Schitterend!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

6

Hij is wel prachtig geworden!
Ik had in mijn hoofd dat ik hem ook wel een keer wilde maken, maar ben daar alleen niet meer zo zeker van ;)

7

Jeetje Gosia..wat een stress... en wat een werk maar het resultaat is een prachtig plaatje...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

8

oooh pfff...wat zal jij een stress hebben gehad, maar de taart ziet er beeldig uit.

Het resultaat mag er na alle stress ook zeker zijn zeg!

I'm not bossy, I just have better ideas...

10

De taart is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooi en je werk is zeker heeel erg gewaardeerd!
Deze wil ik ook binnenkort maken hij zit al een tijdje in mijn hoofd :)
Alleen heb ik wel een goede oplossing voor al die rozen ;)

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

11

Diepe buiging voor jou Gosia ! Wat een stress maar wat een geweldig eindresultaat!

Monique

Carpe Diem !

12

Wat een prachtig resultaat... ik wil hem ook graag een keer maken maar dan wel op dummie.
Wat ik me dan weer wel afvraag is dit niet vreselijk onhandig aansnijden?

13

Oh wat geweldig, wat mooi maar wat een stress, ik was denk ik ter plekke ingestort :-)

14

wauw, wat een werk inderdaad zeg! Maar wel mooi!

15

Hij is, ondanks alle stress die ik me helemaal voor kan stellen, wel SUPERMOOI geworden!
Je ziet helemaal niks van jouw stress terug. Wat een werk zeg.
Petje af hoor, super gemaakt.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

16

in 1 woord SCHITTEREND

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Prachtig! Maar wat een werk! Peggy heeft bij die van haar vast ook hulp gehad!! Ondanks de stress een prachtig resultaat!!! Maar ik kan mij wel indenken hoe het voelde!!!

groetjes,

Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

18

Wat een verhaal!! Wat zul je in de stress hebben gezeten. Jeetje, wat veel rozen zeg. Nou ik vind het een plaaaaatje!!! Complimenten!! Hoeveel rozen zijn het er nu uiteindelijk geworden? (Dat heb je op het laatst waarschijnlijk niet eens meer bijgehouden!!!???;))

19

Ik ben bij 195 rozen thuis weggegaan, en toen heb ik op de locatie er nog een hoop gemaakt. 210-220 zullen het er zeker wel geweest zijn. Daarnaast hadden ze ook nog 30 cupcakes besteld met een roosje erop.

Andere vraag was, is het niet moeilijk te snijden. Dat was inderdaad een beetje lastig. Zo'n taart kies je echt voor het uiterlijk en niet voor het gemak. Had wel de taarten gestapeld met van die 4 mm bordjes ertussen en het eerste laagje aangegeven met een cocktailprikker. Daarna uitgelegd dat ze elke keer tot het zilveren laagje konden snijden. De rozen vielen er vaak wel af, omdat je ze vaak doormidden moest snijden. De zwaartekracht helpt dan ook niet echt mee met een schuine zijkant.

Benieuwd naar nog meer bakplezier en workshops in de regio Breda?
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!

20

Wauw wat een mooie! Daar kan je, ondanks alle stress, heel erg trots op zijn! En je ouders, die hebben wel een taartje verdiend, haha!

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de oplossing van Charissa....:Y

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

21

Och Gosia, wat een werk! En wat lief dat je schoonouders zo mee hebben geholpen!
Maar hij ziet er prachtig uit, je ziet er niks van dat je hebt moeten "haasten" hoor, en wat heerlijk dat het bruidspaar er ook echt blij mee was...
Ik hoop dta je nu even rust hebt?! Ine ieder geval even geen rozen meer? ;)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

22

Wat een werk!!maar hij is het wel waard !prachtig is hij geworden!!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

23

Hij is echt prachtig maar kind wat een stressssssss!!!!! Respect!

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

24

Ik krijg al klotsende oksels als ik het verhaal alleen al lees....
Maar hij is wel echt prachtig geworden. En dit is dus een projekt "eens en nooit meer".  Maar you did it girl!!!!

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

25

wat een stress geweest.. maar het was het waard.. erg mooi

Lekker feestelijk rond.....