1

Onderwerp: cupcakes bakken en versieren op school

Hallo
ik ga binnenkort met mijn 14lln cupcakes bakken en versieren. Ik heb dit verdeeld over 2 weken van telkens 150min. (3 lesuren).
Ik ben nog niet zo'n ervaren bakster en zit met een paar praktische vragen waarop iemand mij hopelijk een antwoord kan geven.
Ik vraag mij eigenlijk af hoeveel rolfondant ik moet voorzien. Ik zou een 12-tal cupcakes bakken waarvan er in week 2 een 4-tal moeten versierd zijn. Dit lijkt mij haalbaar op 3lesuren. Sommige leerlingen zullen er meer kunnen versieren...
Ik zou mss best de cupcakes van week 1 invriezen en die in week 2 versieren?
Is er iemand die al ervaring hiermee heeft? Hoe heb jij dit aangepakt? Ik twijfel namelijk of ik ze zelf iets zou laten kiezen of een 'opgelegd stuk' laat maken....

Alvast bedankt voor het antwoord!

2 Laatst bewerkt door Sixy (04-11-2009 08:24)

Re: cupcakes bakken en versieren op school

4 cc's per kind?
versieren van cc's duurt geen 2,5 uur dus wet niet wat je verder nog in die les ga doen? ook bakken nog?

Lees nu 14 leerlingen en 12 cc's?
ik zou zowiezo minimaal 2 cc's per leerling nemen.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3

Het ligt er maar net aan hoveel je zelf voorbereid lijkt me.

Op zich moet het haalbaar zijn om binnen 1 lesuur alle leerlingen beslag te laten maken en in de vormpjes te laten doen.
Als je ze in 5 groepjes  van 3 (ok

4

ik heb dit laast ook gedaan met groep 4 maar vond het zelf erg druk in mijn eentje met 15 kids probeer het dan wel voor te doen in 1 keer en iemand er nog bij voor hulp je komt echt handen te kort dan

veel succes

5

Hallo
@linus, ik was van plan ze in week 1 enkel de cupcakes laten maken. Kwesti van de techniek door te hebben. Ze kunnen helemaal nog niet veel en wil ik op tijd klaar zijn (afwas, lokaal in orde) lijkt mij dat nodig zo'n eerste keer zonder versiering. Dit staat ook in teken van integrale opdrachten en eigenlijk is de bedoeling dat de lln alles zelf uitproberen. Ik stuur bij waar nodig. Toch ga ik hier alles demonstreren, ze leren daar  nog steeds het snelst van, vind ik.
De week erna zou ik ze idd het 1e lesuur zelf de cupcakes laten maken (zo had ik het origineel gepland, twijfel sloeg toe vandaar de vraag!). Omdat ze het dan al eens gemaakt hebben moet dat vlotter gaan dan de week ervoor. Daarna bekleden.
Vorig jaar hebben ze al gewerkt met het kleuren van marsepein dus ik ga ze zelf laten kleuren.
Bedankt voor de tip van de witte chocopasta. Dat zullen ze zeker appreci