Onderwerp: verhoudingen (recept) biscuitdeeg (geen mix)
Ik ben laatst begonnen met mijn eerste taart. Het was een uitgeknipt recept ui bv libelle ofzo. Het is een kersentaart met amandelroom.
Hij was aardig gelukt. Vorig jaar heb ik een taart LATEN maken voor mijn zoons eerste verjaardag, nu wil ik hem zelf maken.
Vandaag taart 2 gemaakt, met andere vulling. Ik wil jullie even het recept van de biscuitdeeg voorleggen en vragen wat jullie ervan vinden.
-125 gr suiker
-1 zakje vanilliesuiker
-snufje zout
-150 boter (margarine gebruikt)
-4 eieren
-1 zakje bakpoeder
-200 gr bloem
-5 eetl. slagroom
25 min bij een voorverwarmde oven van 175 gr.
Ik heb een springvorm gebruikt van 26 cm. Helaas is de bodem erg laag, heb er NET 3 laagjes van kunnen snijden, maar je kon er bijna doorheen kijken haha.
Kan ik (zonder gebruik te maken van een mix) een HOGERE taart maken die net zo lekker en luchtig is?
De bodem is verder prima luchtig en toch vast genoeg om te snijden, mooi bruin geworden, alleen een klein beetje bol.
Ik kan ook 1,5 maal het recept maken, maar dan moet ik wel wat langr bakken toch?
Het mag ook een ander recept voor biscuit deeg zijn voor een springvorm van 26 cm. Heb al gekeken naar het deeg hier op de site, maar het verschilt zoveel met het mijne. Iemand een voorstel?
Ow ja....wie weet waarom er slagroom in het deeg moet, of kan ik dat ook weglaten?
Gegroet
Kooppie