1

Onderwerp: Taart mislukt

Gister dus voor het eerst bisquittaart gebakken en finaal mislukt. Waarschijnlijk had ik de vorm te vol gedaan want het liep door het middengat (was een tulbandvorm voor barbietaart) weer naar buiten.
Verder was de buitenkant van de taart erg hard en de binnenkant zo droog, niet te pruimen.
Ik heb hem gelijk het varkenshok ingegooid, uit frustratie en ergenis. Gelukkig vonden de knorrepotten het wel lekker.
Maar wat is er nu mis gegaan?
En is bisquit altijd zo droog van smaak, vond het echt niet lekker.
Wil vandaag een nieuwe poging doen, maar weet niet zeker of het wel bisquitdeeg gaat worden, ik denk er over om gewoon een lekkere chocolade cake te bakken en die te gebruiken.
Tips dus van harte welkom!

www.la-mouline.nl de leukste camping van het zuiden van Frankrijk!

Re: Taart mislukt

Als het de vorm uitloopt is hij te vol ja ;)

Hoe lang heb je gebakken? Biscuit hoort namelijk niet droog te zijn!

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Ik heb hem 30 min gebakken.
Ja ik begrijp dat ik hem te vol heb gedaan als hij overloopt, maar het gekke was dat hij niet mooi gevuld was helemaal, hij was bol aan de bovenkant en aan de zijkanten zat dus geen deeg.

Op hoeveel graden stond je oven? Een bolling aan de bovenkant betekent vaak dat de temperatuur te hoog is. Langer in de oven maar op een lagere stand dus.

I'm not bossy, I just have better ideas...

Welk recept heb je gebruikt  lijkt erop dat er teveel ei inzit of te weinig bloem.

Als je zondigt zondig dan lekker

6

Ik had de mix gebruikt

7

Ik zou niet weten waar het aan ligt maar wil je even zeggen dat ik vind dat jullie op een prachtige plek wonen! ( Je woonplaats en onderschrift bij je berichtjes wekten mijn nieuwsgierigheid ) Jullie hebben volgens mijn een prachtig bedrijf.En wat een blitse hond!

Groeten,Monique

Carpe Diem !

Ik ken de funmix niet maar staat er een aantal  eieren op of een gewicht aan ei.

Als je eieren groter zijn dan bedoeld heb je al gauw 10 % meer ei.

M eieren kunnen b.v. 10 gr in gewicht schelen.

Als je zondigt zondig dan lekker

9

Ik heb inderdaad niet de eieren gewogen. Het zijn onze eigen eitjes en ik heb geen idee welke maat ze zijn. Ik zal het eens in de gaten houden want op de mix staat wel hoeveel gram de eieren moeten zijn.

Monique63, bedankt voor je compliment. We genieten er ook heel erg van om hier te wonen. En Abbi is echt de leukste hond (komondor) ter wereld. Ze is al 12 dus we weten dat we nu extra van haar moeten genieten. H

10

Ik weeg altijd mij eieren af.
Op laten lopen van temperatuur wil ook wel helpen. Dus10 min op 150, 10 min op 165 en 10 min op 180   bv.

11

Eieren wegen is inderdaad een aanrader. Bij mijn laatste taart gedaan, en het resultaat was verbluffend veel beter. Gebruikt namelijk ook eieren van onze eigen kippen, dus dan gebruik ik al snel te weinig.

12

eieren van eigen kippen zijn toch snel wel kleiner inderdaad, als ik die van mijn ouders gebruik heb ik er ook altijd meer nodig dan wanneer ik ze in de super haal