Onderwerp: geboortetaart uit de vriezer; hij huilt.. wat nu
Hallo allemaal,
Ik zou jullie iets voor willen leggen;
Ik heb regelmatig opdrachten voor taarten en wordt door schade schande wijs. Er mislukt natuurlijk altijd wel wat maar daar leer je van. Nu is mij twee keer iets overkomen en ik weet niet wat ik verkeerd doe; wie kan mij helpen
Het gaat over het volgende; Wanneer je een taart maakt voor iemand die in verwachting is en de taart graag wil hebben op de geboortedag van het kind, dan maak je die rond de datum dat ze is uitgerekent. Zo heb ik ook gedaan maar .... de baby heeft op zich laten wachten tot vandaag (uitgerekend op 21 oktober) Ik had dus de taart in de vriezer gezet (anti-condens) en hem vanmorgen vroeg uit de vriezer in de koelkast gezet. Daar heeft hij 4 uren in gestaan en toen heb ik hem op een koude kamer boven gezet zodat hij droog kon worden (ademen noem ik het altijd maar) maar....... hij werd er niet mooier op; hij sloeg helemaal nat uit en begon te "huilen" (druppels marsepein met vocht) ik zag/zie mijn taart dus gewoon met de minuut slechter worden........
Aan de vulling kan het volgens mij ook niet liggen; een eigengemaakte jam en "gewone"botercreme.......
Wie weet wat ik moet doen om deze elende te voorkomen... (een klein lichtpuntje is dat ze de taart nu pas Dinsdag willen hebben dus ik kan nog een nieuwe maken..)
Help!!!!!!
Alvast bedankt voor je tip!
Douwina