Onderwerp: ik heb hulp nodig!! Chocoganache
hallo,
kan iemand mij vertellen of ik chocoladeganache ook kan bewaren? zo ja hoe?
gr Rosanne
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ik heb hulp nodig!! Chocoganache
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo,
kan iemand mij vertellen of ik chocoladeganache ook kan bewaren? zo ja hoe?
gr Rosanne
Ik heb je gerapporteerd, omdat dit geen ingezonden recept is, dit topic zal verplaatst moeten worden denk ik.
Verder kan je iets altijd wel een poosje bewaren, maar t ligt eraan hoe lang... Hoelang wil je het bewaren? Ik zou t nooit langer bewaren dan de houdsbaarheidsdatum van de slagroom, maar ik heb er sowieso geen ervaring mee.
hallo sorry ik zat inderdaad net te kijken dat ik het verkeerd heb geplaatst. ik zal mijn bericht verwjderen, bedankt voor je reactie
Hoi Rosanne,
Je kunt je bericht niet zelf verwijderen, daar heb jij mij of een andere moderator bij nodig
Maar ik zal hem verplaatsen naar de rubriek waar hij thuishoort, Bakken en vullen!
Groetjes, Jozien.
Als je ganache goed gemaakt hebt kan je het zonder problemen 2 weken in de koelkast bewaren.
Mits deze goed koud staat 0-4gr.
De meeste koelkasten staan op biertemperatuur (8 gr ) maar dat is te warm.
Invriezen kan zondermeer.
Als je iets bewaardt creme ,ganache o.i.d. dan is het belangrijk dat er zo weing mogelijk lucht in de verpakking zit. Dus potten of bakjes zo vol mogelijk doen.
Omdat de slagroom gekookt wordt kun je het langer bewaren dan normaal. Dus precies zoals lang delftje zegtL 2 weken is geen probleem. Zorg dat je de chocolade er niet luchtig doorheen klopt. De lucht heeft een negatief effect op de houdbaarheid.
Je kunt nog een beetje boter toevoegen, hierdoor gaat de ganache mooi glanzen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ik heb hulp nodig!! Chocoganache