1

Onderwerp: Kinderfeestje met 1 kindje met glutenallergie

Hallo allemaal,

Ik heb volgende week weer een kinderfeestje en nu is daar 1 kindje met een glutenallergie. Ik heb al met de mensen afgesproken dat de moeder zelf de cake bakt in een nieuwe vorm die ik aanlever zodat er geen verschil in vorm is.

Nu heb ik de zoek functie al gebruikt voor de volgende vragen maar kom er niet helemaal uit.
Ik dacht dat ik alle soorten fondant mocht gebruiken nu hoorde ik vandaag dat ik alleen Bakels zou mogen gebruiken??
Ik laat de kids dus een boltaartje vullen, bekleden en versieren. Nu heb ik allemaal nieuwe placemats dus dat meisje krijgt een schoon werkvlak. Maar... hoe moet ik het doen met mijn uitstekers. Ik maak ze natuurlijk altijd goed schoon maar is dat goed genoeg. Ik kan moeilijk allemaal nieuwe uitstekers kopen. Ik heb plundgers en gewone uitstekers. Heeft iemand een tip. Zelf had ik al bedacht om voor haar een aantal apart te doen in een bakje die dus niemand anders mag gebruiken. Dit geldt natuurlijk ook voor het nieuwe fondant.

Verder mag iemand met een glutenallergie de 1 op 1 botercreme hebben om af te smeren. Ik gebruik meestal roomboter, crisco of wajang met suikerbakkerspoeder.

Groetjes,

Sisca

2

Re: Kinderfeestje met 1 kindje met glutenallergie

Nee hoor.Je mag mmf. regalice en pettinice gebruiken. Ik zou het wel doen zoals je zelf dacht. Haar uitstekers apart houden. En als je ze altijd goed schoonmaakt hoeft dat geen probleem te zijn en hoef je geen nieuwe te kopen. Ja ook de botercreme 1 op 1 mogen ze.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hoi Jolanda,

Dank je wel voor je supersnelle reactie. Ben er wel wat onzeker over, je wilt toch niet dat een kindje ziek wordt.

Groetjes,

Sisca

4

Kan ik me voorstellen hoor. Het is niet niks wat je doet
Ik heb geen idee hoe oud de kinderen zijn. Of het meisje dus zelf weet wat ze wel en niet mag. En anders ook daar bovenop zitten.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Mijn ervaring is ( heb zelf een dochter met verschillende allergie

6

Heb zaterdag ook een kinderfeestje gegeven voor mijn dochtertje.
Daar zat ook een kindje met een glutenallergie bij,  maar oh wat was dat kind blij dat hij op een feestje mocht komen.
Vaak vinden het ouders lastig en moeilijk,  omdat ze bang zijn natuurlijk dat dat kindje ziek wordt.
Maar net wat Irene71 zegt,  weten kinderen zelf wel wat ze wel en niet mogen hebben.
Had ook de bekende lollie cakejes gemaakt met mmf versiering,  bij de hema zijn die lollies glutenvrij en had geen cake gemaakt maar onder de mmf in het papiertje had ik het gevuld met brosjes,  het is wel niet zo mooi rond,  maar het gaat toch om het idee, dat hij bijna het zelfde had als de andere kindjes.
En we gingen, erop uit,  maar vaak bij van die binnenspeeltuinen,  houden ze er rekening mee als je het doorgeeft van die allergie.
Al met al, kun je er zo veel van vinden en googelen,  je wilt toch niets liever dat iedereen plezier heeft.

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.