1 Laatst bewerkt door Boeltje (25-10-2009 17:37)

Onderwerp: Het begin van een verslaving...

Aangemeld voor een workshop in december, toch al erg enthousiast en zo dus mijn eerste taart gemaakt. Voor een eerste keer ben ik best tevreden. De taart is gemaakt van biscuitmix, getrempeerd met amaretto en gevuld met bokkepootjesbotercreme en frambozenjam. Erg smaakvol. Vond het nogal moeilijk om de lap marsepein mooi strak om de taart te krijgen. Is op twee plekjes ook een beetje ingescheurd. Betekend dit dat ik de marsepein te dun had uitgerold of iets anders? Het puzzelplaatje was helemaal een karwei. Mijn dochter is een week op skiles geweest in de herfstvakantie, vandaar de taart met Frokkie en Lola op de ski's. Als starter heb ik nog niet zo veel goed gereedschap, de ski's heb ik dan ook gemaakt met een gewone knoflookpers. De bloem kreeg ik niet heel erg mooi uit de cutter. De marsepein bleef plakken, uiteindelijk geprobeerd met wat huishoudfolie er tussen maar ik moet zeggen dat hij dan niet zo mooi wordt als ik van velen hier op het form tegenkom. Graag tips van jullie voor het een en ander.
http://home.kpn.nl/waea57fr/taarten/1e-taart1.jpg
http://home.kpn.nl/waea57fr/taarten/1e-taart2.jpg

2

Re: Het begin van een verslaving...

leuk geworden!! hahaha jij hebt er al 10 gemaakt voor je naar de workshop gaat, let maar op ;)

3

erg goed gedaan, zeker voor een eerste keer.

Wel een tip, volgende keer even de foto verkleinen en de achtergrond leeg maken voor je een foto maakt. Dan komt je foto wat mooier over ;)

Veel liefs Rafaëla

4

en welkom trouwens op het forum ;)

Veel liefs Rafaëla

5

Welkom, en wees gewaarschuwd voor het taartenvirus! Na amper drie maanden ben ik 35 taarten verder :-).
Betreffende de cutter: ik gebruik altijd fondant (mmf). Goed uitrollen en even laten liggen wil helpen tegen het plakken.
Vrolijke taart!

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

6

vind em goed gelukt voor een eerste taartje!

groetjes
Hadewych