Onderwerp: Het begin van een verslaving...
Aangemeld voor een workshop in december, toch al erg enthousiast en zo dus mijn eerste taart gemaakt. Voor een eerste keer ben ik best tevreden. De taart is gemaakt van biscuitmix, getrempeerd met amaretto en gevuld met bokkepootjesbotercreme en frambozenjam. Erg smaakvol. Vond het nogal moeilijk om de lap marsepein mooi strak om de taart te krijgen. Is op twee plekjes ook een beetje ingescheurd. Betekend dit dat ik de marsepein te dun had uitgerold of iets anders? Het puzzelplaatje was helemaal een karwei. Mijn dochter is een week op skiles geweest in de herfstvakantie, vandaar de taart met Frokkie en Lola op de ski's. Als starter heb ik nog niet zo veel goed gereedschap, de ski's heb ik dan ook gemaakt met een gewone knoflookpers. De bloem kreeg ik niet heel erg mooi uit de cutter. De marsepein bleef plakken, uiteindelijk geprobeerd met wat huishoudfolie er tussen maar ik moet zeggen dat hij dan niet zo mooi wordt als ik van velen hier op het form tegenkom. Graag tips van jullie voor het een en ander.