1

Onderwerp: Ik zoek een bierdopjestaart howto!

En dan vooral het deel hoe ik de geplooide bekleding het beste kan maken!!

Bijv: hoe weet je of je de lap groot genoeg hebt uitgerold? En hoe maak je de plooien dan het meest netjes? En kan je het eventueel teveel aan bekleding nog wel goed wegsnijden als je de plooien hebt gemaakt?

2

Re: Ik zoek een bierdopjestaart howto!

Je vraag hoort niet hier en deze rubriek, en ik heb ook geen howto voor je, maar wel een tip:

Meet de diameter van je taart en tel daar 2x de zijkant bij op. Maak een cirkel uit bv bakpapier ( maar dat zal niet altijd breed genoeg zijn, dus misschien moet je iets anders gebruiken) van precies die maat. Mbv die cirkel maak je je lap precies op maat. Je moet dan wel zorgen dat ie precies in het midden op je taart komt en je moet 'm voorzichtig maar toch snel genoeg optillen en op z'n plek leggen, anders rekt ie teveel uit tijden het optillen.
Voor de duidelijkheid; ik heb zelf nog nooit zo'n bierdop gemaakt, maar zo zou ik het doen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Deze rubriek is uitsluitend voor het showen van eigen gemaakte how to's, niet voor het zoeken daar naar. Iets wat duidelijk in de rubrieksomschrijving staat.

[move] ---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

excuus

5 Laatst bewerkt door anaid_026 (25-10-2009 00:21)

ik heb ooit een bierdop gemaakt...
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=64688

de plooien, als je de lap (in dit geval marsepein) er over heen legt dan moet je hem strak bekleden normaal dan.
In het geval van een bierdop maak je dus plooien, en die cre

groetjes, Diana

6

Thanks!! Hier kan ik wel wat mee!