1

Onderwerp: Kitchenaid of Kenwood?

Mijn keukenmachine en handmixer zijn nu echt kapot en aan vervanging toe.
Omdat ik graag (appel)taart en koekjes met mijn oudste dochter maak en sinds kort dus ook in de weer ben met marsepein bij het bekleden van taarten en cupcakes :9, is een nieuwe machine echt een must.
Mijn oog is gevallen op de Kitchenaid (ijsblauw!) en volgens de kookwinkel in het dorp is het een prima apparaat. Echter, van de cursusleider (workshop taart bekleden) heb ik begrepen dat hij een volgende keer een Kenwoon zal kopen (voordeliger en misschien zelfs wel beter, meer Watt) en van een andere docente heb ik begrepen dat ook zij overgestapt is op Kenwood. Dit had weer te maken met de grote hoeveelheden die zij klaarmaakt vanwege het geven wan workshops.
Ik weet even niet wat nu wijsheid is; de meningen zijn erg verdeeld.
Thuis zal ik geen 4 taarten tegelijk moeten maken; 2 hooguit. En wat betreft het marsepein kleuren; ik vraag me ook af of ik dit machinaal ga doen. Als ik in de weer ga met marsepein is het voor een taart die hooguit uit 2 lagen bestaat. Wengens drukte zal ik echt geen bestellingen gaan doen of workshops gaan geven ;)

Ik plaats 'm in een klein hoekje op het aanrecht, dus hij staat echt in het zicht.
Wat zal ik doen :think: ?!

2

Re: Kitchenaid of Kenwood?

Er zijn hier al wat topics over geweest. Je kunt even kijken bij 'zoeken' bovenin de oranje balk en dan kun je kenwood and kitchenaid intypen. Je zult zien, dat er dan een wereld voor je opengaat.
En weet: er zijn hier veel verschillende meningen over.
Overigens heb ik een Krups. Werkt helemaal prima ;)  Om het je nog wat makkelijker te maken :lol: ;)
Veel succes met winkelen en alvast veel plezier met je nieuwe aankoop

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Hier een Bosch, heel tevreden! (wordt de keuze al makkelijker? :D )

Kijk wel goed welke type Kenwood je ziet, niet alle type's zijn even goed. Idd even zoeken dan maar.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

enne.... ik ben helmaal verliefd op mijn Kitchenaid. Ik moet bekennen dat ik hem destijds gekocht (nou ja gekregn heb) omdat ik helemaal verliefd op z'n uiterlijk ben (ook bij mij pronkt hij op het aanrecht) maar ik ben ook erg blij met zijn prestaties!

Succes dus!

P.s. ik las ergens op een topic iets over steeds kapotgaande Kenwoods maar misschien was dat alleen een specifiek model.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

Oh, omdat ze je toch al in verwarring hebben gebracht: ik heb een Kenwoord en wil er een Kitchenaind bij, maar hoorde vanavond dat de Bosch zo goed was... :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

is een kitchenaid niet enkel de naam die het zo duur maakt???

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

Nu ruim een half jaar verder, kan ik melden dat ik nu een half jaar lang al geniet van mijn ijsblauwe kitchenaid. Hij doet het prima en de taarten en cremes lukken goed!
En omdat hij in het zicht staat, vind ik het uiterlijk ook heel belangrijk.
Ik ben er echt heel blij mee!

Heb er onlangs de hulpstukken bij aangeschaft en daar moet ik nog mee aan de slag :s

8

Ik ben al 8 jaar intens blij :Y met mijn zilverkleurige Kitchenaid. Nooit problemen mee gehad, nog nooit stuk gegaan. Brooddeeg kneden, beslag kloppen of wat dan ook, het gaat allemaal prima.

Ik heb een KA van 55 jaar oud en nooit problemen.
En als je onderdelen nodig hebt zijn ze te krijgen.
Ook alle hulpstukken passen erop.:thumb:

Als je zondigt zondig dan lekker

10

Een tijd geleden zat ik ook te dubben, Kitchenaid of Kenwood. Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je zien dat er veel topics zijn met klachten over de Kenwood. Niet alle types geloof ik. Het was voor mij wel reden om een Kitchenaid te kopen (er zijn regelmatig aanbiedingen, ik heb hem gekocht voor 399,).

Groetjes, Elly

11

Tsja, en nu ga ik voor het eerst met icing aan de slag...  lees hier verschillende berichtjes: vlinder of garde? Wie o wie heeft nu echt 'HET' antwoord!?

O ja, er schijnt nogal wat te zijn met dubben Kennie of Kitchenaid. Belangrijk hierbij is dat de Kitchenaid directe motoraandrijving heeft (?!) dus het komt gelijk bij je hulpstuk terecht. Een Kennie heeft geloof ik meer Watt vermogen maar een indirecte aandrijving. Daar laten een hoop baksters zich door misleiden: heeft namelijk geen toegevoegde waarde.  En... ook prettig, kan tegelijkertijd nog alles doen in mijn keuken zonder dat de stoppen eruit knallen :lol:

12

Voor iets waar snel lucht in moet gebruik je de gard.Zoals kapsel en icing.
Om iets luchtig te draaien zoals creme gebruik je de vlinder.Zoals cake
Om een wrijfdeeg te maken zoals sprits gebruik je ook de vlinder.
Om vocht te emulgeren in boter gebruik je de vlinder.
Om deeg te maken b.v. zanddeeg gebruik je de haak.
Om brooddeeg te maken gebruik je de spiraalhaak (helaas niet verkrijgbaar voor de 4,5 q KA wel voor de 5q en de 6q KA.

Als je de gard gebruikt voor te zware spullen draai je draden kapot.

Als je zondigt zondig dan lekker

13

Heb zaterdagavond de garde gebruikt voor icing; geloof op langzame snelheid 1-2-4.
Ging prima!!!
Dus icing, garde en Kitchenaid is geen enkel probleem!

14

Kitchenaid!!!

Zie er prachtig uit natuurlijk maar je wordt er gewoon blij van als hij aan het werk is. Bij de makro heb ik toen beide naast elkaar gezet en de KA is gewoon veel degelijker. Het chroom bij de Kenwood was van dat gespoten plastic (weet je wat ik bedoel).

Volgens de techneut hier in huis betekent meer Watt niet automatisch meer vermogen. Van hem moest ik ook de KA nemen. :Y

15 Laatst bewerkt door Sixy (28-10-2009 07:45)

Dan zal ik het je nog wat makkelijker maken;)
Ik heb een Morphy Richards en ben er zoooo blij mee !! :Y

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

16

Ben hier ookal lang over aan het denken. Wilde uiteindelijk een kenwood nemen. Mocht het niet... Ouders verkopen onderdelen van huishoudelijke apparaten. En werd me duidelijk vermeld dat Kenwood weinig onderdelen heeft mits je een gloednieuwe koopt. Maarja na 3 jaar is nieuw ook niet meer nieuw. En dus heb ik het maar op een dealtje gegooid.
Ik moet van jullie een KA kopen,  betalen jullie hem dan ook? :cool:  (.... of de helft...aaaaah papa)
Nu 3 weken verder nog geen ja of nee gehoort. Vroeger was het gewoon een NEE, tegenwoordig is het zwijgen... Waarschijnlijk met de verwachting dat je verstand misschien nog terug komt, en je de vraag van 'betalen jullie 400/ 500 euro voor me keukenmachine?' terug neemt.

Uiteraard ... zoek ik dat stukje verstand pas op na Januari (sinterklaas, kerst en verjaardag, je weet maar nooit !)

Kitchenaid!

Een half jaar geleden heb ik ook alle sites afgestruind naar alle merken mixers.
Uiteindelijk bleven de Kenwood en Kitchenaid over, maar toen ik ze in de winkel naast elkaar zag staan werd het toch de Kitchenaid.
Supermooie machine en bevalt ook supergoed!

If live gives you lemons, make lemonade!

18

Nancyj schreef:

Ik moet van jullie een KA kopen,  betalen jullie hem dan ook? :cool:  (.... of de helft...aaaaah papa)
...  'betalen jullie 400/ 500 euro voor me keukenmachine?'

Uiteraard ... zoek ik dat stukje verstand pas op na Januari (sinterklaas, kerst en verjaardag, je weet maar nooit !)

Tip: Heb 'm bij www.kookpunt.nl besteld en deze zelf opgehaald in de winkel. Ik kreeg 'm overigens ook in de winkel voor de internetprijs; scheelde me

19

Ik heb ook een ijsblauwe kitchenAid. Ben er helemaal gelukkig mee. Heb alleen geen ervaring met de kenwood.

20

Ybag79 schreef:

Heb zaterdagavond de garde gebruikt voor icing; geloof op langzame snelheid 1-2-4.
Ging prima!!!
Dus icing, garde en Kitchenaid is geen enkel probleem!

Voot icing kan je het beste de vlinder gebruiken en dan op de laagste stand een minuut of 10 laten draaien tot het glanst.
Zo voorkom je luchtbellen die bij gebruik uit je spuitmondje "knetteren" .

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

21

Ik wil heel graag een KitchenAid. In de VS waren ze op elke hoek van de straat te krijgen, de dollar stond verdomde voordelig, maar hoe krijg je zo'n ding mee naar Nederland....
Dus heb ik van de week een Kenwood besteld. Ben ik tot nu toe intens blij mee. Op zichzelf niet zo vreemd als je altijd een handmixertje van de Hema hebt gebruikt. ;)
KitchenAid wordt de volgende. Kan ik er rustig voor sparen.

22 Laatst bewerkt door Ybag79 (06-01-2010 19:20)

Bubbels schreef:

Ik wil heel graag een KitchenAid. In de VS waren ze op elke hoek van de straat te krijgen, de dollar stond verdomde voordelig, maar hoe krijg je zo'n ding mee naar Nederland....

Niet meenemen vanuit Amerika. Ze hebben daar een ander Voltage... Wordt dus een drama als je 'm hier in Nederland weer gaat gebruiken. Dus gewoon kopen in een land met dezelfde Voltage als hier ;) Uh... hulpstukken kunnen wel heel goed daar vandaan meegenomen worden :)

23

KENWOOD FP734 keukenmachine
met citruspers en blender
http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_sort_by%3Dprice%26fh_secondid%3D152250285%26fh_lister_pos%3D0%26fh_location%3D%252f%252fnm%252fnl_NL%252f%2524s%253dkenwood%26fh_refview%3Dsearch%26fh_view%3Ddetail&welt=default
is dit een geschikte machine?
ik vind 79,95 euro wel ok qua prijs.

24

CLATRONIC KM3323 keukenmachine
deze zag ik ook staan bij neckerman die kost 129 euro. merk zegt me niks maar vind hem er wel mooi uitzien, grote garde, wie kan mij advies geven. Het liefste bestel ik een kenwood maar wat een prijzen, komt ff niet uit met die crisis :)

25

nou ik heb een kenwood gekocht waar je van allerlei andere onderdelen nog bij kunt kopen en hij bevalt me prima, groetjes Geertje