Onderwerp: Dulce de Leche
Hoe lang kan je dulce de leche bewaren nadat je het gemaakt hebt?
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Dulce de Leche
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe lang kan je dulce de leche bewaren nadat je het gemaakt hebt?
Alvast bedankt!
Hoe lang precies weet ik niet maar ik geloof echt maanden als je het goed luchtdicht verpakt in de koelkast zet.
Als je het blikje niet openmaakt kan je het superlang bewaren!!
En als het blikje wel open is?
Ook heel lang.. In een goed afsluitbaar bakje/glazen pot of iets dergelijks in de koelkast zetten. Kun je maanden bewaren.
Ik dacht overigens dat je het uit het blikje moest halen. Het blikje gaat ook roesten namelijk..
Ik haal het ook uit het blikje en stop het in een potje/tuperware-bakje o.i.d.
Volgens mij mag je niks in open blik bewaren toch? Voor de zekerheid toch maar even overscheppen.
nou stomme vraag maar wat is dat en waar smaakt het naar?
Ik dacht overigens dat je het uit het blikje moest halen. Het blikje gaat ook roesten namelijk..
Niet zolang het dicht is. Je gaat toch ook geen blik sperciebonen open draaien en overscheppen om het te bewaren? Er staat niet voor niets zo'n lange houdbaarheidsdatum op
nou stomme vraag maar wat is dat en waar smaakt het naar?
Caramel!
( Zie recepten links
)
Valy schreef:Ik dacht overigens dat je het uit het blikje moest halen. Het blikje gaat ook roesten namelijk..
Niet zolang het dicht is. Je gaat toch ook geen blik sperciebonen open draaien en overscheppen om het te bewaren? Er staat niet voor niets zo'n lange houdbaarheidsdatum op
klopt :-). Maar waarom zou je het blikje koken en vervolgens maanden dicht laten zitten?
ik had in de zomer dulce de leche gemaakt en in een potje gestopt. maar het is nu wat korrelig, alsof er een schep suiker door zit.
btw als ik het maak, blijft er meestal niets over!
Mirjam5 schreef:Valy schreef:Ik dacht overigens dat je het uit het blikje moest halen. Het blikje gaat ook roesten namelijk..
klopt :-). Maar waarom zou je het blikje koken en vervolgens maanden dicht laten zitten?
omdat ik 3 blikjes tegelijk kook. Waarom een pan 2 uur op het gas laten pruttelen voor 1 blikje als je voor vrijwel hetzelfde gasverbruik (milieu
) 3 blikjes kan laten koken voor later gebruik. (Bovendien heb ik graag wat op voorraad voor als er iets "nu" gemaakt moet worden.)
Valy schreef:klopt :-). Maar waarom zou je het blikje koken en vervolgens maanden dicht laten zitten?
omdat ik 3 blikjes tegelijk kook.
Wat slim! Daar was ik nou nooit opgekomen, goeie tip!
Valy schreef:Mirjam5 schreef:Niet zolang het dicht is. Je gaat toch ook geen blik sperciebonen open draaien en overscheppen om het te bewaren? Er staat niet voor niets zo'n lange houdbaarheidsdatum op
omdat ik 3 blikjes tegelijk kook. Waarom een pan 2 uur op het gas laten pruttelen voor 1 blikje als je voor vrijwel hetzelfde gasverbruik (milieu
![]()
) 3 blikjes kan laten koken voor later gebruik. (Bovendien heb ik graag wat op voorraad voor als er iets "nu" gemaakt moet worden.)
Ja..dat is wel slim inderdaad. Ik wil het ook weleens gebruiken maar dan moet je er weer een dag vantevoren aan denken. Handig om een voorraadje te hebben. Maar dan kun je het dus in het gesloten blikje terug in de kast zetten?
Maar dan kun je het dus in het gesloten blikje terug in de kast zetten?
Ik zet er dan wel even met een watervaste stift op wat het is. Want na het koken zit er niet eens meer een etiket op
(Niet dat ik andere blikjes zonder etiket in de kast heb staan, maar voor de zekerheid
)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Dulce de Leche