1 Laatst bewerkt door smarianne (19-10-2009 13:07)

Onderwerp: Nathalie's afscheids(schoolbord),Teletubbies,Zandkasteel,snel Draakje

Plaats ze toch nog maar even, eerder ook geen tijd gehad. Errug drukke week met een sesamstraatstapel, zandkasteel en teletubbies. Allemaal van die leuke onderwerpen :S
Maar mijn neefje belde ook nog of ik een afscheidstaart wilde maken want hij mag groep hoger. Hij gaat naar byzonder moeilijk lerende kinderen school, heeft vorm van autisme en krijgt een beetje meer verantwoordelijkheid. Koffie en cupasoup halen dat soort dingen. Heeft ie enorm veel zin in want hij ging met tegenzin naar school de laatste tijd. Ik wist gelijk wat ik wilde maken.
Nathalie's schoolbord/afscheidstaart
19 verschillende hoofdjes volgens een foto van zijn groep. Alle kanten van de taart staan in mijn album.
Gevuld met aardbei kwark en aardbei jam, 25 cm rond
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJJEQK8G.jpg

De taart is erg in de smaak gevallen en er is een verslag gemaakt wat ze die dag gedaan hadden waar ook de taart in werd uitgelegd met een foto erbij. Kids kregen die allemaal mee naar huis. Er waren die dag meer feestelijkheden

Zandkasteel en de tubbies zijn beide kleintjes van 20 x 20 gevuld met bbr en aardbei jam

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUA4XZER.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WPFQBQ7L.jpg
de vlieger had er nog best bij op gekunt en nog wat andere dingen maar je moet op laatst ook van een stop weten vind ik want het was geen dure taart

De tubbie mallen zijn ideaal :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYAVP6FO.jpg

Snel draakje voor mijn eigenste 2 en half jarige Siemen want die riep al een paar dagen draketaartttt!!! Dus ook nog snel even gemaakt toen ie ff lag te slapen. Het had mooier gekunt maar had niet veel tijd.
Kleine schat alweer ziek. Morgen weer naar dokter...misschien toch maar KNO arts
Heb er wel lol om gehad want hij heeft zo met de kop van de draak geknuffeld en gekust. Das toch wel het mooiste stukje waardering van het hele taart maken vind ik
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KY4MSZ7R.jpg

2

Re: Nathalie's afscheids(schoolbord),Teletubbies,Zandkasteel,snel Draakje

ze zien er allemaal erg mooi uit!

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

3

ik vind ze echt super! en wat een berg werk ook weer zeg!

4

Wat een w

Ik voel me een beetje kiezel...

5

die draak vind ik leuk! ben dol op draken!

maar de rest is ook geweldig!

Let them eat cake
http://annettes.tk/

6

Wat een ontzettende mooie parade!
Ik vind die van het zandkasteel en de teletubbies helemaal geweldig!
Groet
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

7

Leuke taarten,het drakie is lief!

8

Oooooh! Ik vind die draak echt geweldig!

Eigen taart is goud waard!

9

leuke taarten allemaal zeg...wat een werk die eerste met al die gezichtjes

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

10

Hey Marianne, wat een mooie parade!! En je hebt voor je neefje een prachtige taart gemaakt!(had niet anders verwacht hoor. Vond je krabbel erg leuk en hoopte dat je snel zou posten ;)) Die juf met grijze haren.... geweldig! Ik kan me voorstellen dat de reacties super waren!
Die draak wil ik ook nog een keer maken! Hij blijft leuk!

11

Vind ze er allemaal erg leuk uit zien, vooral je draak eigenlijk

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

allemaal leuke taarten! sassa, toto en koning koos zijn ook echt herkenbaar!

mag ik vragen hoe jij de teletubbies uit de mallen krijgt? ik heb ze ook al een poosje maar krijg het niet voor elkaar... ik werk met fondant.

hopelijk heb je nog een goede tip voor me!

groetjes Angela

13

En prachtige parade! Ik vind ze stuk voor stuk prachtig gemaakt! Petje af hoor!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

14

Wauw, ik vind die met die hoofdjes erg leuk. Met die namen! Goed!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

15

angela van looij schreef:

allemaal leuke taarten! sassa, toto en koning koos zijn ook echt herkenbaar!

mag ik vragen hoe jij de teletubbies uit de mallen krijgt? ik heb ze ook al een poosje maar krijg het niet voor elkaar... ik werk met fondant.

hopelijk heb je nog een goede tip voor me!

Ik zorg ervoor dat er een teveel aan fondant aan de zijkant van de mallen zit en dan trek je ze er zo uit. Daarna even bij snijden! En niet vergeten de mallen in te vetten..........

16

Erg leuk allemaal!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

oh super, dank je wel marianne! ik ga het eens op jouw manier proberen...

groetjes Angela

18

Ik had ze natuurlijk al gezien, maar nu toch nog even reageren vanaf het terras in Marbella (waar het nu best fris is :(): je afscheidstaart is helemaal geweldig met al die verschillende hoofdjes. Het zandkasteel is strak met die kantelen, zeg! Kan me voorstellen, dat je het wel genoeg vond voor een klein taartje. En dan zijn de tubbie-mallen inderdaad een uitkomst: toch een superleuk taartje met niet al te veel moeite. En dat draakje is lief !!!
Schrik wel van de opmerking, dat Siemen toch weer ziek geworden is. Zou geloof ik nu niet meer twijfelen over bezoek aan KNO-arts. Sterkte!

Groet, Jolanda

19

dokter zegt dat het een hardnekkig griep virus is en dat kno arts nu geen optie is omdat zijn amandelen eigenlijk niet zijn opgezet en hij nu ook geen oorontsteking heeft. Wel heb ik zijn puf weer uit de kast mogen halen, ventolin met speciaal kapje voor die kleintjes.
1 troost....ik heb vandaag pakjes uit mogen pakken :D
wilde je nog smsen maar kan nergens mijn mobiel vinden :(

20

Mooie taarten gemaakt hoor! Valt niet mee om druk te taarten met een ziek kindje, sterkte met Siemen. Gelukkig dat ie z'n draak zo mooi vond.
Vind je schoolbordtaart erg mooi touwens, mag ik em opslaan?

Groetjes Ymie

21

Wat een werk, al die koppetjes

Je hart fluitsert, luister goed!

22

Leuke taarten, al die hoofdjes op de afscheidstaart; wat een werk maar wel knap hoor. Vindt de teletubies ook helemaal super gelukt.

Heb ook meteen een vraagje; moet hier volgende week ook een zandkasteel taart maken voor m'n petekind, mijn kids zijn ouder dus ken zandkasteel helemaal niet zo goed. Maareh met wat voor kleur heb je hun hoofdjes van het zandkasteel gemaakt; gewoon lijf kleurig of net wat anders? Enne mag ik die hoofdjes namaken?

Groetjes Rineke

23

Leuke taarten hoor.

24 Laatst bewerkt door angela van looij (22-10-2009 12:10)

hoi rineke, je krijgt vast ook wel een antwoord van marianne zelf.. maar als je hier op het plaatje kijkt en naar sassa op de taart dan kun je al wel zien dat de huid van haar donkerder is dan van toto en koning koos.. misschien kun je hier nog wat mee? toto en koning koos hebben in het "echt" hun gezichten huidskleur.. dus net zoals op de taart en het plaatje... succes met het maken van je taart!! je zet toch wel een foto op het forum he???
http://www.boekmij.nl/pics_normaal/zandkasteel_01.jpg

groetjes Angela

25

Rineke, ik heb de hoofdjes gekleurd met een drupje creamy peach en volgens mij heb ik bij sassa er nog een piepdrupje bruin bij door heen gedaan.  Tuurlijk mag je ze namaken!!! :)