1

Onderwerp: vraagjes over marsepein van een beginner

Dag Allemaal,

Ik bewonder jullie taarten al een tijdje en na een workshop "taarten versieren"ben ik ook besmet geraakt :) ,daarna heb ik ook een boetseren workshop gevolgd.

eerst taart na de workshop gemaakt, viel niet tegen, ik was best trots op mezelf!

Zaterdag naar de beurs geweest,, van alles gekocht  ja wij zijn goed op pad!

Nu ga ik aan mijn allereerst belangrijk taart beginnen,gisteren alles met tylose bewerkt ,en heb nog een paar vraagjes, kunnen jullie mij helpen?

Ik heb blauwe voorgekleurde marsepein via de webshop gekocht maar die zou ik lichter van kleur willen hebben (voor titus van bob de bouwer en zijn kleren), kan ik deze mengen met witte marsepein of is het makkelijker om gewoon marsepein te nemen en die zelf te kleuren?

Ik zou ook graag de "koe"taart die hier op de forum staat willen namaken en dan is het mooier om de marseepin wit te kleuren of gewoon zo laten?

alvast super bedankt voor jullie tips en als het helemaal klaar is laat ik het natuurlijk zien

groetjes
anne-lyse

2

Re: vraagjes over marsepein van een beginner

Hoi,

Ik gebruik zelf altijd ongekleurde marsepein en kleur dat dan zelf in de juiste kleur, mocht het wat donkerder uitvallen dan meng ik het met wit/ ongekleurd marsepein. Voor wit, gebruik ik altijd kant en klare witte marsepein, geen idee of dat goed gaat als je het zelf kleurt.

Ik denk dus dat je je blauw wel lichter kan maken met witte marsepein erbij, gewoon proberen zou ik zeggen en voor wit, zou ik gewoon witte marsepein nemen. Makkelijkste denk ik zo.

Hoop dat je er wat mee kan, succes en wel je taarten posten hier he??

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

3

Re: vraagjes over marsepein van een beginner

Dag Renske

bedankt voor je antwoord, ik zal het proberen en ik laat het resultaat zien
groetjes
anne-lyse