Re: Ook applaus voor echt eetbare taart
Ik ben zelf ook al wat bewuster bezig met wat ik eet, meer pure producten, minder bewerkt en liefst zonder toevoegingen. Je krijgt natuurlijk toch al een hoop 'troep' binnen, zelfs met de meest 'normale' producten (waar zitten tegenwoordig nou geen Enummers of smaakversterkers in? Als je weet waar yoghurtdrank mee gekleurd wordt smaakt 't ook al wat minder lekker ). Dus opletten met wat je allemaal binnenkrijgt vind ik niks mis mee.
Maar voor mij betekent bewust eten niet dat niks meer kan. Ik vind taarten op deze manier maken ontzettend leuk, en iedereen vindt het hartstikke lekker. Ik probeer ook vooral een lekkere taart te maken, zoals bijna iedereen hier denk ik. Die paar druppels kleurstof die in mijn taarten gaan, zijn naar mijn idee nogal verwaarloosbaar. Als ik er nou iedere dag mee zou koken (blauwe aardappelen en roze macaroni enzo) is het iets anders, maar het gaat hier maar om een stukje taart, en ik denk dat de meesten van ons niet iedere dag zo'n gekleurde taart eten.
Sommige decoraties zien er inderdaad niet echt meer eetbaar uit, maar zijn wel prachtig gemaakt suikerkunst meets taartdecoratie, ik vind het er wel supergaaf uitzien. Als dit forum volstond met 1001 verschillende appeltaarten, mwah, zou toch wat minder uitdagend zijn. Het blijft een hobby/vak, waar velen van ons lekker creatief mee bezig zijn, niet alleen met de smaak maar ook met de looks.
Of je het allemaal wil eten, moet je uiteindelijk toch zelf weten ieder z'n ding.