1 Laatst bewerkt door evelien1001 (07-10-2009 16:50)

Onderwerp: Help! (ja alweer een biscuit vraag)

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een groot kapsel te maken (+22 cm)
kleiner dan 22cm gaan ze allemaal perfect maar daarboven gewoon niet.

nu is mijn vraag voor de 30cm kapsel.
ik heb het net geprobeerd te maken:

8 eieren
240 gr bloem
240 gr suiker
snufje zout
(maizena was op)

ik heb de eieren gescheiden en apart gemix, dan in 2 delen droog erdoor geschept.

15 min 140 graden, 15 min 160 graden en 10 min 180 graden, kan dit kloppen?? in iedegeval kwam de sateprikker er schoon uit en de taart was lekker hoog (zo 7cm) maarrr zodra ik het eruit haalde zakte het helemaal in en bleef er maar 4cm over. ik had een heat core gebruikt maar vinden jullie dit ook echt nodig bij 30cm??

ik heb bij zoeken al gezocht en kan natuurlijk veel vinden maar niet over zo groot bakken. ik las wel iets over dat je de eieren 2 min voor kan mixen, dan mix* erbij en daarna 10 min met de K-klopper kan mixen, werkt dit? en vooral werkt dit ook met eigen recept dus zonder de mix.

Ja veel vragen maar vooral of mn recept klopt en de tijden van het bakken hoop dat jullie kunnen helpen want morgen heb ik het toch echt nodig.

2

Re: Help! (ja alweer een biscuit vraag)

Ik denk dat het misschien niet aan je recept ligt, maar aan de warmte-verdeling bij een grotere maat biscuit. De oplossing hiervoor is het gebruiken van een heating-core.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

makatralsy schreef:

Ik denk dat het misschien niet aan je recept ligt, maar aan de warmte-verdeling bij een grotere maat biscuit. De oplossing hiervoor is het gebruiken van een heating-core.

was vergeten te vermelden dat ik die wel gebruikt hebt

4

Ah, o.k.......dan kan ik je niet helpen, sorry.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Ik klop de eieren met de suiker door elkaar en verwarm het dan op au bain marie tot 40 graden, dan kun je het echt goed opgeklopt krijgen. Het mengsel is dan wit en stevig en dan het meel er door heen. Ik gebruik wel dezelfde verhoudingen qua meel en eieren als jij. Heating core gebruik ik eigenlijk niet voor 30 cm.  Succes ermee. Het is vaak toch en beetje uitproberen wat werkt voor jou en wat niet.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

Als je biscuit inzakt, is 'ie misschien nog niet gaar? Als ik 8 maat M eieren gebruik, bak ik 'm zo'n 70 minuten, op 150 graden voorverwarmde heteluchtoven.
Ik durfde eerst ook niet zoveel langer te bakken, maar hij zakt nu nooit meer in en 't is een stevig kapsel. Denk dat iedere oven verschilt, dus misschien de moeite van het proberen waard, niks zo irritant als een kapsel dat mislukt ;) succes!

'I love it when a cake comes together'