1 Laatst bewerkt door G.I. Jane (27-09-2009 22:24)

Onderwerp: 2 natuurlijke kleurstoffen

Mijn moeder wilde op haar taart geen kleurstoffen, dus dacht ik laat ik dan een taart van marsepein gewoon beige. Maar eigenlijk vond ik dat een beetje saai, dus heb ik met cacaopoeder mijn marsepein bruin gekleurd en de andere geel met saffraan. De saffraan had ik vermalen, beetje kokend water opgegoten en toen nadat het afgekoeld was door de marsepein heen gekneed. Dit is erg goed gelukt het is eigeel, ik heb er zonnebloemetjes van gemaakt en ik zal morgen een foto posten van de afgemaakte taart, want morgen moet ik hem nog even vullen, bekleden en decoreren.
http://94.100.113.44/743900001-743950000/743904601-743904700/743904665_6__6Wf.jpeg

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

Re: 2 natuurlijke kleurstoffen

Hoi,

Wat heb je dat leuk gedaan!

3

superkleuren hoor!!! En smaakt de saffraan door?

4

Nee, die saffraan proef je niet.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

5

Super. Eindelijk weer eens iemand die het aandurft een taart te maken met natuurlijke kleurstoffen! Hij ziet er mooi uit!

6

Goed idee van die saffraan, ik ga er stiekem vanuit dat het om de turkse (nep) saffraan gaat en niet van de echte hele dure?. Alles in mij roept: UITPROBEREN!!! Er is tenslotte een hoop mogelijk met natuurlijke kleurstoffen!

Ik voel me een beetje kiezel...

7

Ik heb een groot doosje in een vorm van een bloem gekregen van mijn man, die deze op een beurs van een Arabische klant kreeg als weggeef kadootje. Het kwam dacht ik uit Saudie Arabie, maar kleurt goed geel, was zelf ook verbaasd want als je dat beetje uit zo'n zakje van Silvo moet gebruiken..... dan ben je veel duurder uit.

Ga ook eens proberen met rode bessensap en vlierbessenpuree wat ik ingevroren heb.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.