Onderwerp: Ook applaus voor echt eetbare taart
LET OP: topic is al wat ouder, graag eerst doorlezen voor je reageert... (M.)
Waarschijnlijk zijn een aantal van jullie het totaaaaal niet met me eens en dat mag natuurlijk maar misschien brengt het je op een idee.
Zowel hier op het forum als bij T&T zag ik de meest prachtig gekleurde en versierde taarten voorbij komen. Blauwe marsepein, knalrode en harde suikerrozen, geboetseerde marsepeinbeeldjes die op porcelein lijken en waarschijnlijk net zo hard zijn, bloemen die alleen rechtop blijven staan omdat ze stijf staan van de tylose. Poppetjes aan elkaar gemaakt met ongekookte spaghetti, regenboogcakejes met alle kleurstof die de maker in huis had. Hier is eigenlijk weinig eetbaars aan. Je zou eigenlijk net zo goed iets van klei op de taart kunnen zetten als je het toch niet opeet. Als je aan willekeurige mensen op straat zou vragen of ze hier een stukje van willen eten zeggen ze waarschijnlijk liever niet. Natuurlijk vind ik het er ook prachtig uitzien en sommige van jullie zijn ware kunstenaars. Toch wil ik hierbij een oproep doen om ook eens een volledig echt eetbare taart te maken van natuurlijke produkten.
Heel soms verschijnt er zo'n echte taart op het forum. Veel meer dan 1 of 2 reacties zijn er dan niet. In tegenstelling tot bijv regenboog cakejes waar wel 50 reacties op komen. Ik vind dat hier best wel wat aandacht voor mag zijn.
Als jullie merken hoe leuk en lekker het is om zo'n taart te maken kan de webshop misschien ook natuurlijke kleurstoffen in het assortiment opnemen zoals in de UK in de meeste supermarkten al standaard is.