1

Onderwerp: Botercreme vraagjes.

Ik heb 2 vraagjes over botercreme.

-Waarom moet je roomboter gebruiken? Kan het ook alleen met gewone boter(margarine)?
-Waarom moet je het 10 mixen? Kan dat niet korter?

2

Re: Botercreme vraagjes.

Voor mij geldt bij alle ( zoete) bakzaken: ALTIJD roomboter! ( Dat is nl gewone boter, margarine is namaak ;) ), simpelweg omdat het lekkerder is :Y Smeermargarine moet je in geen geval gebruiken, zit veel teveel vocht in. bakmargarine zal vast kunnen, kwestie van uitproberen en het verschil proeven :lol:

Tien minuten mixen is nodig om het lekker romig te krijgen. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Yep altijd roomboter.. je moet wel de echte spul gebruiken ;)

en 10 min hoeft niet altijd.. gewoon goed kijken na de kleur.. goed gemixt wordt de bijna wit.

4

Roomboter is veel lekkerder!!

5

Voor mijn cc gebruik ik altijd (tegen alle regels in) margarine. Nu laten de papiertjes niet meer los en ik vind ze veel lekkerer. Geen smeermargarine uiteraard, maar wel bakboter (ook niet vloebare).

Verder kan je ook botercreme maken met bakmargarine (doe ik stiekum wel eens als de winkel dicht is en ik geen roomboter in huis heb).

Maar die 10 minuten mixen overschrijdt ik vaak ruimschoots. Maar tja ik zet de Kennie aan en loop weg.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Hier ook altijd roomboter! Is veel lekkerder! 10 minuten mixen maakt het prachtig wit. En, net als ottolien, overschrijd ik die ook vaak wel (en om dezelfde reden).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me