1 Laatst bewerkt door Marisska (04-10-2009 10:24)

Onderwerp: Bladerdeegbodem

Gister was mijn moeder jarig en zij had een heerlijke bananenvlaai besteld aangezien ik echt geen tijd had om te bakken :P

Nu lijkt het me eens leuk om iets anders te maken dan marsepein..
Dus ik op zoek naar vlaai recepten...
Maar nu zag ik bij de omschrijving van deze vlaai een bodem van gesuikerde bladerdeeg...
Ik neem aan dat je dat toch gewoon die plakjes roomboterbladerdeeg van Koopmans gebruik en hier suiker over verdeeld?

Heeft er iemand ervaring of een goede site met vlaaien maken?

Heel erg bedankt!

Groetjes Mariska!

2

Re: Bladerdeegbodem

Ik weet alleen dat als je een 'natte' vulling over een bladerdeegbodem wilt doen, je de bladerdeegbodem eerst moet bakken, laten afkoelen en dan gesmolten chocolade eroverheen smeren wat dan stolt en een barriere vormt zodat het bladerdeeg niet soppig wordt.
Gesuikerde bladerdeeglaag zegt me niks... misschien dat er dan een strooplaagje overheen komt?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

okeee. nou hier kom ik ook al iets verder mee.. :)
Ja ik ga ook nog even googlen .. heb helemaal geen ervaring met vlaaien dus ga weer verder op zoek!

I.i.g bedankt!!

Groetjes Mariska!

4

Ik heb eens in een koekjesfabriek gewerkt en daar maakte ze o.a. taartbodems en slagroomhorentjes voor de banketbakker. Die bladerdeegbodem wordt omgekeerd gebakken, dus eigenlijk aan de buitenkant en dan wordt er van die dikke suikerkorrels op gestrooid. Dan in de oven en voila een bodem van bladerdeeg met suiker. Ik had laatst in de supermarkt suiker gekocht en die was zo grof dat het ook wel zou lukken met bakken zonder dat het smelt. Als je een vuurbestendig schaaltje neemt en daar de bladerdeeg oplegt, met ei insmeert en dan rijkelijk met suiker bestrooit?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

5

Een hele goede tip :D
Maar binnenstebuiten bakken?
Als ik dan een vlaaivorm neem moet ik in plaats van de binnenkant de buitenkant bekleden met de bladerdeeg en grove suiker en dan met de open kant van de vlaaivorm op het rooster in de oven zetten begrijp ik?
Dat zou inderdaad wel eens heel goed kunnen hahah heel ergbedankt!!!

Groetjes Mariska!

6

Oj lijkt me heel spannend om zoiets te maken. Idee

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

Ja, zo deden ze dat ook in de fabriek, ze maakte grote en van die 1 persoons bakjes. Je zal met de temperatuur en hoe lang eens moeten proberen. Maar ik denk zomaar op 180-200 graden en ongeveer 20 minuten.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

8

Ik ben heel benieuwd en ga het morgen proberen :)

Moeten er ook gaatjes ingeprikt worden dan al je een natte vulling doet of hoeft dat niet?

Ik hou jullie morgen op de hoogte of het gelukt is ;)

Groetjes Mariska!

9

Lady_Sharon schreef:

Oj lijkt me heel spannend om zoiets te maken. Idee

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bladerdeegbodem