Onderwerp: Voor het eerst hier.... en meteen al een dringende vraag....
Hallo allemaal,
Ben oma van 3 kleinzoons en zit met een probleem...
Zondag wordt de 3de verjaardag gevierd van de middelste en die heeft een lactose- en pinda/noten-allergie.
Hij wil graag een race-auto-taart! De auto, hekjes, vlagjes etc. heb ik in huis.
De taart ga ik nu bakken van biscuitdeeg. Icing-spul mag ik v.w. het melkeiwit niet gebruiken, daarom wil ik van poedersuiker met water/citroensap een glazuurlaag aanbrengen. Hier heb ik nog nooit mee gewerkt.... en die laag zou groen moeten zijn..! Voor de autoweg neem ik gesmolten, pure (70 of 85 % cacao) chocolade, wilde eigenlijk vellen drop nemen, maar die mag hij helaas ook niet hebben.
Verder zou wil ik hem willen vullen met Alpro-slagroom en Jonkerfris-kersen, iets anders zou ik op dit moment niet kunnen bedenken; hij kan heel veel niet verdragen...
Hoe lang moet ik wachten voordat ik de glazuurlaag kan aanbrengen en mag ik de taart dan nog (gevuld met kersen/'room') in de koelkast zetten, ik ben bang dat de suikerlaag gaat plakken..
Eerst wilde ik de deeglaag bij mij thuis doorsnijden en de bovenkant afwerken en dan pas op het feest de taart vullen, maar dan weet ik niet hoe ik de 2 lagen op elkaar kan krijgen zonder knoeien en/of breken....
....hij moet a.s. zondag ook nog een treinreis van 3 uur 'overleven'.....
Wie, o wie kan mij (op zo'n korte termijn) nog de nodige tips geven zodat ik met een lekkere, stevige en nog goed in model zijnde taart mijn kleinzoontje dolblij kan maken??
Alvast bedankt ....
Leontine