Onderwerp: Als de juf een hobby heeft....
Mogen haar leerlingen er ook mee aan de gang :-)
Zaterdag a.s. is er in Rotterdam het "oogstfeest", met o.a. een markt met streekprodcuten e.d.
Als school is dit natuurlijk een leuke PR activiteit, dus werd door de PR-dame gevraagd of ik niet wat kon met VAP.
Nu had de collega plant het idee om hutspot pakketten te laten maken door leerlingen, dus vooruit, dat is wel wat voor klas 2.
Toen ik thuis met een taart bezig was kwam opeens het idee om met klas 4 cupcakes te maken, die te verpakken in doosjes en dan ook die in de kraam te zetten. Dat vond de PR-dame ook wel een super idee.
Maar goed, hoe doe je dat met 29 leerlingen (verdeeld in 2 groepen) die weleens cakejes hebben gebakken, maar nog nooit hebben gedecoreerd.
He vervelend, dan mag je als juf gaan shoppen en.... voorbeeldjes maken :-)
Wat een heerlijke baan heb ik toch!

Later op de dag ben ik bij "voor je taart" mijn bestelling op wezen halen en daar zat ook m'n mat bij :-) Dus daar ook maar mee aan de slag gegaan!

Het resultaat van afgelopen middag:

Morgen nog een middag, pffff, als iemand nog tips heeft hoe dit aan te pakken, want men... ik ben wel wat gewend na 10 jaar, maar dit was toch wel heel erg heftig... Al die graaiende vingertjes naar het marsepein, de zilveren balletjes, en patidess banaan en aardbei :-)
Er was een groot aantal wat dit nog wel een keer wilde doen en dan ook echt een taartje maken met vullingen enzo... tsja... Ben erg benieuwd of ik dat zie zitten.... Mag ik wel eerst oefenen, wat jammer :-) :-)
Verder heb ik vorige week vrijdag een workshop gevolgd bij Trisha van "Voor je taart"... Het resultaat:

Bedankt voor het kijken!!
groetjes Melanie

Maar op deze creaties ben ik wel een beetje erg trots :-) De eerste foto is van een schat van een meid die bij voorbaat al denkt dat ze het toch niet kan, maar wel bordevol ideeen zit en de tweede is van een van de heren en dit had ik echt niet achter hem gezocht! 
Leuk! Ik heb trouwens groep 3 dit jaar, wel maar 15 kids, dus ik durf het wel aan! Hulpmoeder erbij..en gewoon simpel houden.