1 Laatst bewerkt door Plientje89 (02-10-2009 01:01)

Onderwerp: leuk & creatief met restjes

Ik moest mijn nieuwe camera met leica lens (ja me beste vriendinnetje die fotografe is zei dat die er in moest zitten voor goede kwaliteit foto's) uitproberen. Dus had nog wat gelegenheidjes waar ik wel wat cupcakes voor kon bakken.

Ik moest mijn oom nog bedanken voor het leggen van het laminaat in mijn nieuwe kamer in Utrecht. Dat werden 6 cupcakes voor hem en mn tante. Verder hebben ze ook nog een weekendje utrecht tegoed in mijn kamer.

http://mysweetdesign.webs.com/cc%203%20-%20merci%20(20-9-2009).png

Ik zou vandaag een date hebben. Helaas ging deze niet door :( Het werken liep uit en hij moest nog wat dingen voor Zuid-Afrika regelen. Daar gaat die per 1 oktober naartoe voor een maand voor een schoolproject. Maar ik had voor hem en zn mannelijke huisgenootjes al cupcakes gemaakt. Die gaan dan morgen maar mee naar utrecht voor mn eigen huisgenootjes. (om mezelf beetje op te beuren: geluk bij een ongeluk zal ik dan maar zeggen, hebben we morgen iets lekkers)

http://mysweetdesign.webs.com/cc%204%20-%20blij%20en%20sportief%20(20-9-2009).png

Niet veel speciaals, maar toch wel leuk al zeg ik het zelf.

Re: leuk & creatief met restjes

Zijn leuk! Restjes opmaken maakt creatief ;)

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Wat  een schatjes! leuk hoor!

4

Heel erg leuk die cupcakes voor je mislukte date. ;)
Er gaat altijd wat kwaliteit verloren bij het comprimeren van foto's, volgens mij is daar niets aan te doen. Zijn je foto's met deze lens eigenlijk nu wel beter?

Groetje Nathasja

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

5

Verkleinen in photoshop: als het voor op een beeldscherm is (hier tonen bv.) zet je hem best op 72 dpi en ik zet altijd op een formaat van 20x15, kan nog iets groter als je nog details wil leten zien.
Is het voor een afdruk dan zet je hem ofwel op 200 dpi als je zelf afprint, of 300 dpi als je het laat afdrukken via een fotoservice. Weet je zeker dat je er geen vergroting van maakt kan je hem al op het afdrukformaat zetten, meestal zet ik hem ook op 20x15.
Heb je een Lumix? (Leica lens)

En leuke CC!

6 Laatst bewerkt door Plientje89 (20-09-2009 19:50)

Ja de foto's die mijn camera maken zijn zo veel beter dan die met mn ouders hun camera! :D Dus het was totaal geen miskoop!  Dus ik weet voortaan hoe ik mijn moeder jaloers krijg O-)

Nathasja schreef:

Heel erg leuk die cupcakes voor je mislukte date. ;)
Er gaat altijd wat kwaliteit verloren bij het comprimeren van foto's, volgens mij is daar niets aan te doen. Zijn je foto's met deze lens eigenlijk nu wel beter?

Groetje Nathasja

7 Laatst bewerkt door Plientje89 (20-09-2009 19:51)

Ik heb inderdaad een lumix/panasonic. Het was alleen de allerlaatste van de speciale aanbieding bij Saturn, dus ik kon de kleur niet meer kiezen. Hij is echt knal knal en knalroze, net zoals een markeerstift :P Ach het heeft wel wat, ben immers een meisje.

Is het heel erg als ik de draad al kwijt raak bij die 72 dpi :O ik ben niet zo fototechnisch. Maar moet je dat met die dpi in photoshop doen? Want ik heb namelijk geen photoshop, was ook niet vanplan er aan te beginnen want snap dat programma niet ;)

Nutella schreef:

Verkleinen in photoshop: als het voor op een beeldscherm is (hier tonen bv.) zet je hem best op 72 dpi en ik zet altijd op een formaat van 20x15, kan nog iets groter als je nog details wil leten zien.
Is het voor een afdruk dan zet je hem ofwel op 200 dpi als je zelf afprint, of 300 dpi als je het laat afdrukken via een fotoservice. Weet je zeker dat je er geen vergroting van maakt kan je hem al op het afdrukformaat zetten, meestal zet ik hem ook op 20x15.
Heb je een Lumix? (Leica lens)

En leuke CC!

8

Ik denk dat je dat verkleinen ook wel kan met andere gratis te downloaden programma's; photofiltre of 'the Gymp' of zo... Maar ik denk wel dat het de enige manier is om je foto's te verkleinen zonder veel kwaliteitsverlies omdat je zo zelf kan bepalen hoe groot hij word naargelang waar de foto voor moet dienen.
Waarschijnlijk vind je dan in dat programma ergens iets van 'Image --> Image size' (of afbeelding/afbeeldingsgrootte bij een Nederlandstalig programma) en daar kan je dan zelf de afmetingen en de dpi (dots/inch of de hoeveelheid puntjes die bepalen het duidelijk je foto word) Standaard staat dat meestal op 72, en dit is dus OK als je het op scherm wil tonen, wil je een afdruk kan je die dus beter aanpassen als je de grootte van de foto ook aanpast.

9

Ik vind ze mooi!!
Verkleinen doe ik altijd met ACDSee, een foto bewerkingsprogramma. De foto's worden er ook echt kleiner van, maar ik vind de kwaliteit niet verkeerd.

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

10

zo ik heb eindelijk ontdekt hoe ik via Paint foto's kan verkleinen en hoe ik ze moet opslaan zonder kwaliteitsverlies :D Niet meer onder .jpg opslaan, maar onder .png :cool: Kan iedereen zien hoe een mooie foto's een leica lens maakt...

11

Ik denk, dat ik dit weekend ook maar weer 's wat restjes ga opmaken, als ik jouw cc-tjes zo zie. Erg leuk geworden!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"