maar goed dat ik hem dan heb opgeslagen
Ingrediënten:
125 gram roomboter (op kamertemperatuur)
125 gram poedersuiker
75 gram slagroom
vanille (uit een stokje of een beetje vanille-aroma)
200 gram pure chocolade
100 gram cacaopoeder (ik kieper zelf gewoon een berg in een litermaat, is makkelijk doorhalen)
cocktailprikkers of houten vorkjes
bakpapier of plastic folie
Mix in een kom de boter romig en voeg de suiker, room en vanille toe. Mixen tot het er mooi wit uitziet. Doe het mengsel in een spuitzak met grote ronde opening (ik gebruik Wilton #12) en spuit er op het bakpapier langwerpige bergjes van. Zoals een truffel eruit zou zien zonder de chocolade dus. Steek in elke kale truffel een cocktailprikker of vorkje, maar niet tot op de bodem. Zet ze ongeveer 15 tot 30 minuten in de vriezer.
Het makkelijkste vind ik zelf om dit in groepjes van 10 te doen, bijv. op een plastic bordje. Als je ze er allemaal tegelijk uithaalt zijn de laatsten namelijk alweer zacht voor je met de eerste klaar bent
Smelt de chocolade au bain-marie en doe de cacaopoeder in een diep bord.
Haal de bevroren truffels voorzichtig door de gesmolten chocolade, wacht tot deze niet meer drupt en een beetje doffig wordt (zodat het echt 'natte' er net vanaf is) en haal ze door de cacaopoeder. Verwijder de prikkers en zet ze in de koelkast zodat de chocolade knapperig wordt.
Het enige dat dan nog rest is ze te verslinden, geen vervelend klusje kan ik je zeggen
het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen
/