1

Onderwerp: onzekerheid smaken

Misschien een beetje raar verwoord hoor; maar ik maak me dus enorm druk om de smaken vulling die er in een taart gaan... Ik lust zelf helemaal geen taart, dus dat maakt het allemaal wel een stuk moeilijker.
Ik ben nog niet afgeweken van mijn saaie vullingen aardbeienkwarttaart+aardbeien jam en citroenkwarktaart+lemoncurd, maar nu ga ik een 3 stapel maken en moet ik er toch nog een smaak bij bedenken!
Ik heb de lijst wel gezien hier op het forum, maar ik durf gewoon niet te experimenteren omdat ik bang ben dat het niet lekker is samen :nooo

Nu had ik bedacht om 2 gewone biscuits met de standaard vullingen en dan 1 chocolade biscuit met een andere vulling. Ik had bedacht deze te vullen met botercreme met mandarijntjes erop; maar begin nu alweer te twijfelen of dat wel lekker is samen. Stom he? Het verpest een beetje de voorpret van het taarten maken, omdat ik alleen maar bezig ben met of het wel lekker is.

Is er misschien iemand die het herkent? En die er misschien naarmate ze meer taarten gemaakt heeft ervan af is gekomen? ;)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

2

Re: onzekerheid smaken

Hier iemand met hetzelfde probleem. Ik lust zelf ook geen taarten,dus nieuwe vullingen uitproberen vind ik erg moeilijk. Wel ben ik erachter gekomen dat de meeste mensen toch gaan voor de standaartvullingen. Bij mij wordt het meeste aardbeienvlaai of kersenvlaaivulling met bbr besteld, jam met bbr, jam met bc-mix. Echt de standaart vullingen dus. Kan je dus niet helpen aan een nieuwe vulling :S

Volg het topic wel ff ;)

Veel liefs Rafaëla

3

Ach, ik ben al blij dat ik niet de enige ben ;)

Hoop wel dat er ook nog iemand reageert met een enorm (beetje makkelijk) succesrecept!

4

Ik vind een chocolade vulling altijd lekker in combinatie met een jam(maakt niet uit welke).
En verder gewoon proberen er zijn niet echt combi's die vreselijk vies smaken volgens mij

5

chocolade taart met :kersenvlaaivulling, witteganache, chocoladecreme, tiramisu (mascarpone gemengd met slagroom en temperenmet koffie/ameretto), aardbeienmousse, bananenmousse tec etc...

6

Esterke schreef:

chocolade taart met :kersenvlaaivulling, witteganache, chocoladecreme, tiramisu (mascarpone gemengd met slagroom en temperenmet koffie/ameretto), aardbeienmousse, bananenmousse tec etc...

Maar je kan toch niet alles gewoon zomaar in de taart stoppen? Zoals bijv. tiramisu met bananenmousse. Ik ben altijd zo bang dat de smaken niet goed bij elkaar passen.

Kersenvlaaivulling lijkt me wel lekker fris bij de chocoladetaart, maar kan dit dan bijvoorbeeld met een laagje monchoubavarois? Of is dat weer niet lekker in combi met chocola? (lastig ben ik he? ;) )

7

ik kijk altijd in dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

daar staan soms voor je gevoel vreemde combinaties tussen maar een hoop is wel enorm lekker :)

8

Alexia schreef:

ik kijk altijd in dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

daar staan soms voor je gevoel vreemde combinaties tussen maar een hoop is wel enorm lekker :)

ja daar kijk ik ook regelmatig! Maar omdat ik het zelf niet proef(wel de vulling zelf, maar niet in combinatie met elkaar+biscuit+marsepein) , ben ik bang dat die in mijn ogen rare combinaties niet lekker zijn...

9

Hahahahha ik lust ook helemaal geen taarten vindt alleen het bakken leuk, ik werk zelf alleen maar met veilige vulling die buiten de koeling bewaard worden dus ik expirimenteer ook niet veel hihihih.

10

Laagje aardbeienjam met daarop slagroom en daarop verkruimelde bokkenpootjes (van die koekjes). Die blijft heeeeeerlijk!!!! Al meerdere malen erg goede reacties.

Of laagje frambozenjam, daarop slagroom en dan in de slagroom verse (diepvries)frambozen drukken. Wel ong 2 cm ruimte tussen elke framboos overlaten anders wordt het te nat.

Beide taarten smeer ik ook gewoon af met slagroom ipv botercreme.

Succes!!

11

Renske Sim schreef:

Laagje aardbeienjam met daarop slagroom en daarop verkruimelde bokkenpootjes (van die koekjes). Die blijft heeeeeerlijk!!!! Al meerdere malen erg goede reacties.

Of laagje frambozenjam, daarop slagroom en dan in de slagroom verse (diepvries)frambozen drukken. Wel ong 2 cm ruimte tussen elke framboos overlaten anders wordt het te nat.

Beide taarten smeer ik ook gewoon af met slagroom ipv botercreme.

Succes!!

Je smeert af met slagroom en doet daar dan marsepein of fondant over?!??!?!! Dan glijd het alle kanten op hoor!

12

Ook ik eet bijna nooit taart :) In het begin vond ik ak die smaken ook een beetje eng, toen liet ik mario alles voorproeven...
Nu niet meer. Inderdaad staan in de lijst met smaken volgens mij alleen maar dingen die bij elkaar passen. Het zijn smaakjes die mensen al eens hebben geprobeerd.
Wat ook een veilige vulling is is botercreme mer saromapudding poeder. Dat is om koude pudding te maken en de poeder mix je naar smaak ( :) )dooe je botercreme.
Botercreme met mandarijntjes is altijd lekker fris, botercreme met ander vers fruit is ook altijd lekker.
Ik gebruik de laatste tijd steeds vaker een bavaroisvulling.

13

Ook erg lekker: De bokkenpootjescreme hier van het forum...kan ook goed icm je kapsel van chocoladebiscuit/cake!!!!

Groetjes, Berthine
Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt.....

14

petrabennes schreef:

Ook ik eet bijna nooit taart :) In het begin vond ik ak die smaken ook een beetje eng, toen liet ik mario alles voorproeven...
Nu niet meer. Inderdaad staan in de lijst met smaken volgens mij alleen maar dingen die bij elkaar passen. Het zijn smaakjes die mensen al eens hebben geprobeerd.
Wat ook een veilige vulling is is botercreme mer saromapudding poeder. Dat is om koude pudding te maken en de poeder mix je naar smaak ( :) )dooe je botercreme.
Botercreme met mandarijntjes is altijd lekker fris, botercreme met ander vers fruit is ook altijd lekker.
Ik gebruik de laatste tijd steeds vaker een bavaroisvulling.

Ja, het zijn natuurlijk wel smaken die mensen al hebben geprobeerd, en ik moet maar eens op de smaak van anderen leren vertrouwen ;) Vind het altijd gewoon een beetje eng, maar er zullen met elke vulling wel mensen zijn die het heel lekker vinden en anderen die het niets vinden.. Smaken verschillen; gelukkig maar! :)

Botercreme met saromapudding poeder ga ik ook eens proberen!

15

Champagnecreme met verse aardbeien.... jammie!!!

groeten, Bianca
TAART in huis

16

Tot nu toe menig taart afgesmeerd met slagroom en bekleed met marsepein, en het is nog nooit gaan glijden!!!! Heb ook taarten-kookboeken waarin ze het zo doen, dus ben niet de enige denk ik!