Onderwerp: Wat doe ik in hemelsnaam fout?
Ik heb me voorgesteld, gezocht en niet gevonden...
Ik vind taarten bakken helemaal te gek, en gebruik dan het recept voor basisbiscuit dat hier op de site staat bij recepten.
Ik doe alles van begin tot eind als voorgeschreven, en heb ook altijd waanzinnig lekker, prachtig luchtig beslag (het lijkt bijna schuim).
1 keer is het mij gelukt om deze luchtigheid te bewaren, de overige 9 keer kwam het biscuit uit de oven als een baksteen. Het zakt helemaal in! Wat ik ook doe, met oplopende temperatuur etc, mijn baksel toespreken wanneer het in de oven staat... het werkt niet!
Ook verschillende vormen van verschillende materialen gebruikt, omdat ik dacht dat het daaraan lag. Zelfs mijn houten tools vervangen voor kunststof, want je weet maar nooit en durfde het niet hier te vragen...
Enfin. Het blijft een probleem en dan frustreert mij mateloos! De smaak wordt er niet veel minder van, maar het zou toch mooi zijn als het me nog eens lukt met dat prachtige luchtige biscuit dat ik 1 keer eerder heb gehad.
Kan het zo zijn dat ik een oven heb die niet geschikt is? muffins uit zo'n pak willen ook niet echt omhoog komen namelijk, het is zo irritant!
Dank voor het antwoord!
Meteen nog een "bijvraag": is het mogelijk biscuit te bakken in een springvorm, of heb je altijd een vaste vorm nodig (voordat ik ga experimenteren )