1

Onderwerp: Wat doe ik in hemelsnaam fout?

Ik heb me voorgesteld, gezocht en niet gevonden...

Ik vind taarten bakken helemaal te gek, en gebruik dan het recept voor basisbiscuit dat hier op de site staat bij recepten.

Ik doe alles van begin tot eind als voorgeschreven, en heb ook altijd waanzinnig lekker, prachtig luchtig beslag (het lijkt bijna schuim).

1 keer is het mij gelukt om deze luchtigheid te bewaren, de overige 9 keer kwam het biscuit uit de oven als een baksteen. Het zakt helemaal in! :( Wat ik ook doe, met oplopende temperatuur etc, mijn baksel toespreken wanneer het in de oven staat... het werkt niet!

Ook verschillende vormen van verschillende materialen gebruikt, omdat ik dacht dat het daaraan lag. Zelfs mijn houten tools vervangen voor kunststof, want je weet maar nooit en durfde het niet hier te vragen...

Enfin. Het blijft een probleem en dan frustreert mij mateloos! De smaak wordt er niet veel minder van, maar het zou toch mooi zijn als het me nog eens lukt met dat prachtige luchtige biscuit dat ik 1 keer eerder heb gehad.

Kan het zo zijn dat ik een oven heb die niet geschikt is? muffins uit zo'n pak willen ook niet echt omhoog komen namelijk, het is zo irritant!

Dank voor het antwoord!

Meteen nog een "bijvraag": is het mogelijk biscuit te bakken in een springvorm, of heb je altijd een vaste vorm nodig (voordat ik ga experimenteren ;))

Re: Wat doe ik in hemelsnaam fout?

ja biscuit bakken in springvorm kan prima!

verder weet ik niet echt wat het probleem kan zijn, heb niet zo veel ervaring met het recept. ik zou zeggen, koop de biscuitmix van de shop! die is lekkerder vind ik, en makkelijker!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hoi,
Ik gebruik ook vaak een springvorm met de mix voor biscuit en dat gaat prima.
Over de rest weet ik het niet zeker maar ik vroeg me af of je wel lang genoeg mixt en of alle ingredi

Raar dat het niet lukt, aan het recept en je bakvormen ligt het niet, hier lukt het ook!

I'm not bossy, I just have better ideas...

5

is het mogelijk om eens bij iemand anders je biscuit te bakken?
Het verhaal komt bij mij over alsof je oven een lek heeft of niet helemaal goed sluit.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

6

bamber schreef:

durfde het niet hier te vragen...

Gewoon doen, het mag. Het hele forum is er om begonnen.
We hebben hier dan wel 5000 leden, er zijn er maar 4 die echt vervelend kunnen doen O-)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

doe eens een temperatuurmeter in je oven om te kijken of hij wel de goede temperatuur aangeeft.

Pooh schreef:
bamber schreef:

We hebben hier dan wel 5000 leden, er zijn er maar 4 die echt vervelend kunnen doen O-)

wie zijn die 4 dan? jij, pooh, yvette en pootje???? :D

groetjes Tirza     

9

tipsytaartje schreef:
Pooh schreef:
bamber schreef:

:lol:

Ik zit tenminste niet aan verdwijnknopjes :P

10

Pooh schreef:
tipsytaartje schreef:
Pooh schreef:

die heb jij ook niet!  :D

groetjes Tirza     

11

tipsytaartje schreef:
Pooh schreef:
tipsytaartje schreef:

die heb jij ook niet!  :D

Heel verstandig :Y

12

Bedankt voor de antwoorden! Wellicht moet ik het dan inderdaad eens proberen bij een vriendin, zij heeft namelijk een nieuwe oven en die van mij komt uit het jaar kruik. Dat niet goed sluiten lijkt mij dan het meest waarschijnlijk, inderdaad...

Ik ga haar maar eens lastig vallen! :D