1 Laatst bewerkt door Angels (17-09-2009 10:20)

Onderwerp: Hazelnootschuim in blanda vorm

Hallo allemaal,

Ik kreeg de vraag of het mogelijk is om de blanda vorm met hazelnootschuim te maken. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, iemand?? Het lijkt mij dat je dan de onderdelen allemaal los moet bakken en misschien op maat moet snijden voor de juiste vorm? Dus bijvoorbeeld een bodempje in de blanda vorm en de rechte stukken gewoon zo plat op de bakplaat in de juiste maat? Is het lekker om daar dan marsepein of fondant overheen te zetten? (Het moet uiteindelijk een pet worden)

Ik hoor het graag!

2

Re: Hazelnootschuim in blanda vorm

Ik denk eigenlijk niet dat het kan. Als ik een schuimtaart maak dan moet het direct op de bakplaat liggen. ik heb het

3

Ik denk dat dat een hele moeilijke klus wordt. Zowiezo om het in een ronde vorm te bakken. Denk dat het moeilijk is, dat er netjes uit te krijgen. Op de plaat bakken is natuurlijk geen probleem maar daarna snijden? Het brokkelt aan alle kanten af, lijkt mij. Als ik een schuimtaartje bak, leg ik ze op de bakplaat en doe er een verstelbare bakring omheen en zo bak ik meerdere lagen. Dan ga ik ze stapelen met vulling ertussen en daarna smeer ik de zijkanten af met de vulling. Dus eventueel zou je de lagen steeds kleiner kunnen maken maar of het echt een petvorm wordt..... Misschien zijn er dames met betere tips hoor. Succes ermee in ieder geval.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Dank jullie voor de reacties!! Ga ik nu even iemand teleurstellen....    :D