1

Onderwerp: Gekraakte randjes

Ik heb de laatste tijd opeens last van gekraakte/gscheurde randjes als ik mn taart heb bekleed :( Zeg maar het randje/overgang van de bovenkant naar de zijkant.

Komt dat nu omdat de marsepein te droog is of juist te vet/warm?
Hij is niet extreem dun gerold ofzo en de marsepein is vers, verder niet heel erg veelkleurstof en in het begin had ik er nooit last van :S

2

Re: Gekraakte randjes

Bij mij gebeurt dat altijd als het marsepein iets langer ligt en dus wat droger is. Ik gebruik dan dus wat meer crisco.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb ook wel eens gehoord dat je die barstjes kan wegwerken door met wat crisco te wrijven. Het is maar een idee, want ik heb dat probleem nog niet gehad.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Ik heb 't de laatste tijd ook erger dan eerst... Ben dus wel benieuwd of iemand weet hoe het komt.

5

kan het ook met het weer te maken hebben?

Het gebeurt mij alleen als de marsepein wat droger is. Goed kneden met Crisco doet dan wonderen!

I'm not bossy, I just have better ideas...

7

Bij mij ook als de marsepein wat langer ligt. Vooral gekleurde marsepein. Waarschijnlijk een beetje uitgedroogd. Goed doorkneden met crisco of even in de magnetron paar seconden. Helpt bij mij iig.

8

Ik heb dat dus ook...ook met mijn neiuwe marsepein. Ik gebruik wel poedersuiker dus miss is dat het? Heb iig vandaag Crisco besteld.