1

Onderwerp: Strikvraag!

Hi,

Ik wil mijn eerste strik gaan maken. Na het lezen van t forum en de site van tartacadabra heb ik nog een paarvragen.
- Hoeveel fondant heb je nodig voor een kleine strik (12 lussen)?
- Klopt het dat er 3 gram tylose nodig is voor 250 gr fondant?
- Als je fondant over hebt, wordt het dan niet keihard door de tylose of kan je het wel bewaren?

Bedankt!

2

Re: Strikvraag!

ik maak mijn strikken altijd zonder tylose. dus gewoon met fondant, gaat altijd goed.  Ik begin met 300gr. en er blijft iets minder dan de helft over.

3

Dank je wel! Ik had nog maar 200 gr fondant kwam ik achter dus hoop dat ik t daar mee red! Vanavond de lussen maken, ik ben benieuwd!

4

De meesten wegen de tylose niet af, maar doen er gewoon naar gevoel wat bij. En met tylose kan je best bewaren hoor.
Het wordt wel keihard, maar als je het even in de magnetron doet, wordt het voor even dan, weer lekker soepel.

5

Ik heb ook een strikvraag. Ik wil er vandaag 1 maken. Ik heb net de fondant gekleurd en er tylose doorgedaan. Kan ik dan gelijk beginnen of moet ik het even laten liggen?

6

ik begin altijd gelijk... wacht nooit (ben niet zo geduldig..)

groeten, Bianca
TAART in huis

7

Ik ben inmiddels ook begonnen hihi
Nu nog 1 vraagje. Ik heb geen icing om te lijmen. Is er een alternatief voor?

8

Een beetje water kan volgens mij al en anders wat poedersuiker oplossen in water.

9

Tylose oplossen in water, gaat eerst wel even klonten, maar na een uurtje en af en toe goed roeren wordt het weer egaal, en plakt goed.

10

Oke super! Dank je wel!

11

Oke super! Dank je wel!

12

Zetten jullie de strik in elkaar als de lussen keihard zijn of...?
Hij knapt nu steeds :(

13

Ik zet de strik pas in elkaar als hij helemaal droog is ja.
Waarom knapt hij dan?
Of snij je de puntjes er pas af als hij hard is? Dit mocht meteen al, als het nog zacht is.
Als die eraf zijn, leg je de lussen alleen bij elkaar, en daar kan hij toch niet van knappen?