1 Laatst bewerkt door Berthine (11-09-2009 12:22)

Onderwerp: Muisjes-vulling voor oa geboortetaarten

Afgelopen weekend heb ik wat ge-experimenteerd met een botercreme en dat is erg lekker geworden. Ook de ontvangers van de taart kregen positieve reacties van de kraamvisite over de smaak.... Ik wil mn recept dan ook graag met jullie delen.

Botercreme maken zoals je gewend bent, maar LET OP: I.p.v. suiker om te zoeten, heb ik gestampte muisjes (De Ruyter) gebruikt. Gebruik dit naar smaak. Verder op smaak maken met vanille-aroma, ook dit naar smaak (veel proeven, nooit verkeerd, natuurlijk!! :P
Daarna nog een handje blauw-witte of roze-witte geboortemuisjes door het mengsel spatelen, dat geeft een leuk effect. Voor een andere taart dan een geboortetaart kun je deze weglaten natuurlijk.

Eventueel kun je de botercreme met roze of blauwe kleurstof opleuken.

Het zag er leuk uit, die muisjesvulling tussen de biscuitlagen in en het smaakte ook nog eens verrukkelijk!!!

meestal speel ik op safe en volg gewoon het recept, bang om de mist in te gaan, maar zo zie je maar dat een experiment ook wel eens goed af kan lopen.....

Groetjes, Berthine
Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt.....

2

Re: Muisjes-vulling voor oa geboortetaarten

Mmmmm...klinkt goed zeg. Toch eens proberen.

Volg je hart...want dat klopt!

3 Laatst bewerkt door Carola (12-09-2009 12:06)

Wow, Berthine, dank je wel! Ik wilde ook iets met muisjes in de taart maar dat leek me zo'n raar kleurtje worden! Loopt het niet uit in je taart dan? Maar die gestampte muisjes vind ik een reuze idee, ga het gelijk uitproberen bij mijn geboortetaart!

groetjes,

Carola

4

Klinkt lekker...:9 even opslaan....bedankt voor het delen van je recept...:Y

5

Lijkt me erg lekker en verrassend om dit in een taart te doen. Bedankt voor het idee en het recept, ik heb het opgeslagen!

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

6

Vervang je alle suiker in de botercreme door de gestampte muisjes of een gedeelte (dus naar smaak)?

Verder klinkt het heel leuk en lekker!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)