1 Laatst bewerkt door Vlinder1984 (11-09-2009 17:13)

Onderwerp: Te machtig

Hoi Allemaal,

Ik krijg te horen dat de taart wel erggg machtig is. Nou ben ik een tijd terug al naar merengue botercreme gegaan, die is echt veel luchtiger. Mijn kapsels zijn wel luchtig genoeg hoor ik, maar de vulling is zo machtig. Of ik niet naar 1 laag vulling kan gaan. Nou weet ik dat er hier mensen zijn die hem 3 keer vullen.  Hoe doen jullie dit dan? Waarmee, doe ik iets heel verkeerd of is het persoonlijke smaak, ik vermoed overigens dat er ook gewoon structureel te grote stukken aangesneden worden hoor. Maarja ik ben er zelf niet bij.

Jam was geen optie want daar hielden ze niet van, maarja dan weet ik het ook niet. Twee lagen nutella botercreme zijn nou eenmaal machtig. Jullie ideeen wat ik i.p.v. jam kan gebruiken. En nog ideeen voor afsmeren met iets anders dan botercreme.

Sorry hoor wordt hier erg onzeker van :o

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

2

Re: Te machtig

Een taart met fondant of marsepein is natuurlijk al machtiger dan een gewone taart, dus wrs zijn er gewoon te grote stukken gesneden. Niet onzeker worden hoor!
Ik vul de taart graag met frambozenmousse, maar smeer deze gewoon af met een laagje botercreme 1:1. Dat vind ik icm de fondant een lekkere frisse vulling.
Het is ook een persoonlijke smaak natuurlijk. Misschien staat er een wel een geschikte vulling bij de ingezonden recepten? (iets op citroenbasis?)

Succes enne laat je niet gek maken hoor!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

kwark, slagroom, bbr etc zijn alle minder machtig dan botercreme

4

mascarpone, met een beetje poedersuiker, vind ik ook altijd lekker! met verse vruchten erdoor (aarbei, mango, of iets dergelijks)

groetjes,
Marije

5

Misschien slagroom met fruit, monchou of de Mona kwarktaarttoetjes?