1

Onderwerp: Suikerfeest taart

Voor het aankomend suikerfeest wilde ik alvast een taart maken. Deze gaat de vriezer in, maar ik vind hem nog zo kaal. Er ontbreekt iets, wellicht tekst. Iemand nog andere ideeen?

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/10/1252594971-670.jpg

2

Re: Suikerfeest taart

Misschien inderdaad een tekst in het arabisch ? (geloof dat het ook weer ligt uit welke streek de mensen komen...) Ik vind de taart wel erg origineel, en mooie kleuren!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Dank je, ik kan alleen geen Arabisch schrijven. De taart is voor mijn eigen ouders en aanhang :)

4

Kun je niet op internet googelen? Mijn zwagertje is half-marrokaans weet alleen niet of hij het spreekt laat staan kan schrijven...

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

Vind de kleuren en taart erg mooi! Ik weet niet of het een moskee moet voorstellen oid, maar anders misschien nog raampjes of zo? Ken een moskee die van die ontzettend mooie oosterse raampjes heeft!

I'm not bossy, I just have better ideas...

6

mooie taart, misschien nog wat gouden ornamentjes ofzo op het paars.
erg origineel model.

Veel Bakplezier Diana.

7

Heel mooi gemaakt! Misschien het paars met wat icing opspuiten, in een bijpassende kleur?

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

8 Laatst bewerkt door Sophia (10-09-2009 19:04)

Het moet idd een moskee voorstellen. Gouden ornamenten is wel een leuk idee.

9

Ah, ik had nog inspiratie nodig voor een suikerfeest taart voor een collega van mij.
Ik wou in elk geval iets doen met het oog van Fatima maar de kleuren had ik nog geen idee van. Dat paars met goud is geweldig!

Succes met de laatste versiersels!

10

Als je paisley-uitstekers hebt, zou je die nog kunnen gebruiken voor bovenop de rand. Die worden in de Mjam-taart geloof ik ook gebruikt bij dit ontwerp.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

11

Wat zijn Paisley uitstekers?

12

Sophia schreef:

Wat zijn Paisley uitstekers?

Zoiets als dit:
http://th05.deviantart.net/fs26/300W/f/ … erusca.jpg

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

13

Oh dat is zeker mooi.
Dat ga ik proberen, alleen is mijn taart helaas niet zo hoog, ik heb cake gebruikt.

14

Ziet er super mooi uit meid...

15

Je kan gouden accentjes gebruiken, zoals bijv. stipjes van groot naar klein (zie onderste laag Duizend-en-

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

16

of gewoon krullen spuiten met goudskleur verschillende kanten op, ziet er ook altijd feestelijk uit. Of met je sugargun dunne lijntjes en die oprollen en krullen van maken...

groetjes,
Marije

17 Laatst bewerkt door Miss Pebble (10-09-2009 22:55)

Henna-versieringen?
En misschien kun je hier tekst van gebruiken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Suikerfeest

Enne, mooi taartje!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

18

Bedankt dames voor al jullie leuke tips. De taart zit nu in de vriezer maar die ga ik volgende week verder "aankleden", dankzij alle leuke tips.

19

erg mooi, ben benieuwd wat er volgende week nog bijkomt
hij is nu al erg mooi

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

20

Die ziet er heel erg mooi uit zeg!!

21 Laatst bewerkt door Gulendem (11-09-2009 09:42)

Je zou ook een aantal snoepjes kunnen maken. Bij suikerfeest wordt er veel snoep en zoetigheid uitgedeeld.

Groetjes Gülendem

22

Denk er nu net aan. Misschien is het ook leuk om twee minaretten ernaast te maken. Een moskee heeft altijd minimaal een minaret.

Groetjes Gülendem

23

ik heb zo een in de majm gezien, hij is innd een beetje kaal maar wel erg mooi

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

24

Gulendem dat zei mijn man ook, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet maken. De taart is ook niet zo groot.

Ik ga denk ik voor de gouden ornamenten en wat tekst.