1

Onderwerp: 300 cctjes????

Hoi hoi

Ik heb al gezocht in de zoekmachine maar word niet wijzer.

Moet 300 cc maken! We een leuke uitdaging!!
Hmm maar hoe pak ik het aan? Nou dacht ik....
Paar dagen eerder beginnen met het maken van marsepeinrondje met figuurtjes.
En de dag ervoor beginnen met bakken van cc en dan afkoelen en dan afsmeren en bekleden?
Met wat zou ik het kunnen afsmeren?Iets wat makkelijk buiten de koelkast kan en niet gaat lekken ofzo?

Wie o wie heeft dit eerder gedaan?
Wie o wie kan me hierin advies geven?

Groetjes

2

Re: 300 cctjes????

Lijkt mij idd zo het handigst en afsmeren met pasta's (chocolade/hazelnoot/nogat enz) LemonCurd, Jams, Dulche de Leche.

Wat een klus trouwens 300 cc's pfff maar wel een uitdaging inderdaad

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

zoveel heb ik er nog niet in 1 opdracht gemaakt, maar afsmeren met chocopasta is een goede optie. Makkelijk, lekker en gaat niet lekken.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

4

ruim van te voren bakken en invriezen al dan niet gedecoreerd ;)

5

Afsmeren met icing? En inderdaad wat Natalie zegt, vantevoren bakken en invriezen?
De versieringen kun je eerder maken, alleen weet ik het niet van de rondjes waarop de versieringen komen. Die doe ik zelf op de dag zelf omdat  gedroogde rondjes bij mij vaak breken (ik werk wel met fondant ;)) en de cupcakes bij mij ook niet altijd een rechte bovenkant hebben (al kun je ze bijsnijden natuurlijk)

Klinkt als een leuke opdracht! Veel succes ermee ennu wel showen he?

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

6

Wow, 300 cupcakes, dat zijn er echt h

Groetjes Laura!

7

Thanx dames!!

Afsmeren met verschillende pasta's goed idee!
Ik maak de rondjes met marsepein dat droogt niet uit! Gelukkig want op de dag zelf zal niet lukken!

Zal ze zeker showen maar het duurt nog effe! 17 oktober!!
Maar ga wel een proefje/voorbeeld maken en die zal ik showen!

groetjes

8

Rondjes van marsepein of marsefond kan je van te voren maken, die drogen wel iets op, maar breken niet bij het erop leggen. Fondant wel, dat zou ik dan niet doen.
Ik zou ook (een deel) van te voren bakken en invriezen, weet niet hoeveel er in je oven kunnen? Reken dan maar eens uit hoeveel tijd je kwijt bent met 1 ronde cc's, + meer tijd omdat planningen altijd mislukken.
Afsmeren kan prima met botercreme, maar ook met jam of pasta.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

He komt die opdracht uit A`dam???

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

10 Laatst bewerkt door Adrienne (07-09-2009 18:00)

300 cc, da's heeeel veel! :Y Ik wil je niet ontmoedigen ;) , maar wel waarschuwen :D
Ik zou absoluut voor van tevoren bakken en invriezen, scheelt een hoop bakstress. Ik heb destijds wel van tevoren de rondjes ook al uitgestoken, en in zo'n grote IKEA "tupperware"doos bewaart, dan drogen ze niet uit. ( bakpapiertje ertussen tegen het plakken. )

Verkijk je niet op hoeveel tijd het afsmeren, bekleden en verpakken van 300 cc's kost: ALLES wat je van tevoren kunt doen is meegenomen!!
( Reken maar uit: 300X een halve minuut, dan zit je al aan 2 en een half uur, en heb je geen pauze meegerekend ;) )

Veel succes, enne... gefeliciteerd met deze mega-opdracht! :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Bakmams schreef:

Yep! Hoezo?

12

nesie schreef:
Bakmams schreef:

Yep! Hoezo?

Ik had vanmorgen dezelfde opdracht in mijn mailbox. Nu had ik ze netjes teruggemaild, met de informatie die ik nog nodig had voor de uitwerking etc. En toen kreeg ik een mailtje dat alles al geregeld was. Toen zag ik ook pas dat ze uit amsterdam kwamen. En dat dat al helemaal geen optie is voor mij.

Succes met de opdracht!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

13

Ik heb er laatst 250 gedaan, zag er van tevoren erg tegenop, maar viel me uiteindelijk alles mee, heb ze zelfs nog gevuld met botercreme. Ik had wel het geluk dat ik in een grote oven bij een vriend kon bakken, met 4 blikken tegelijk. Had het beslag tevoren thuis gemaakt en in spuitzakken gedaan, in elke zak genoeg voor 4 blikken. De CC heb ik 2 dagen van tevoren gebakken, opgeslagen in een grote plastic bak met vetvrije vellen tussen elke laag (natuurlijk wel eerst goed laten afkoelen) De dag tevoren heb ik de CC gemaakt. Er gingen er bij mij 36 in een doos, dus 36 op mijn aanrecht, uitgestoken en gevuld, fondant uitrollen en uitsteken. Moet zeggen dat het erg snel ging. Ik had ook wel een makkie want ik kon het bekleden met witte fondant en er moest een logo van de school op met icing sheets.

Succes ermee!

14

Goeie grutten, 300!!

Nou, je hebt genoeg tips en ervaringsverhalen gekregen, dat moet lukken. Succes!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

15

Ik heb in de zomer ook 2x zo'n grote cc opdracht gehad in combinatie met een bruidstaart. Aangezien ik geen enkel risico wilde lopen dat ik in tijdsproblemen zou komen met de bruidstaart, heb ik bijna alle cupcakes vooraf gemaakt, gedecoreerd en ingevroren. Dit dus met uitzondering van de met icing te decoreren cupcakes. Icing en invriezen is nou eenmaal niet zo'n goede combi.
Overigens had ik natuurlijk wel al zelf uitgetest of 't invriezen met diverse decoraties goed ging en heb ik 't betreffende bruidspaar ook bij de proeverij cc's uit de vriezer voorgeschoteld.
Ik vond 't prima gaan zo en zou 't ook niet meer anders doen. Sowieso wordt je best simpel van 't decoreren van 300 cc's, maar bij 300 cc's op 1 dag zou ik volgens mij op een gegeven moment met die dingen gaan gooien :D :D :D

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

16

Bakmams schreef:
nesie schreef:
Bakmams schreef:

Yep! Hoezo?

Ik had vanmorgen dezelfde opdracht in mijn mailbox. Nu had ik ze netjes teruggemaild, met de informatie die ik nog nodig had voor de uitwerking etc. En toen kreeg ik een mailtje dat alles al geregeld was. Toen zag ik ook pas dat ze uit amsterdam kwamen. En dat dat al helemaal geen optie is voor mij.

Succes met de opdracht!!

Wat toevallig zeg! Ja zelf kom ik ook niet uit Adam maar ben een beetje te vaak in Adam! hahaha

Ben ook erg blij met de opdracht!

Nou ik plaats zo een voorbeeld van de cctjes

groetjes