1

Onderwerp: Dulce leche

Ik ga van de week het recept voor de dulce leche eens maken.
Maar als het water zo kookt, knalt dan dat blik niet uit elkaar van de hitte?
Ik hoop dat het gaat lukken, lijkt me super lekker.
Maar kan me bijna niet voorstellen dat dat dan echt dikke caramel wordt.

2

Re: Dulce leche

nee hoor gaat prima.
Ik heb het vorige week gemaakt.
Heb t 1,5 uur zachtjes laten koken.
Wel goed laten afkoelen voor je het blikje open maakt anders spuit al die hete caramel eruit :/

Groetjes Susan en ehm...succes!!

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

3

Oke is ga het proberen van de week, maar kan het dan dus beter een dag van te voren maken, is ie zeker genoeg af gekoeld.

4

Jah dat zou ik wel doen

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

Ik heb het ook eens gemaakt op die manier,maar vind het niet echt heel erg lekker,heb toen eens het recept van hier voor caramel cream gemaakt(is van GrannyW)en die is echt heel erg lekker,dan wil je die andere niet meer!!Is echt niet moeilijk om te maken hoor!!!De eerste portie heb ik zo opgegeten,zooo lekker was die!!Toen moest ik weer nieuwe maken voor de taart!!haha
Groetjes Darlene

ik laat het idd lekker afkoelen en schep het dan warm over in een tupperware. en dan even die lepel aflikken :lol:

trouwens ik laat het ruim 2 uren koken en dan is het ook lekker dik :D

7

heb het vorige week ook voor het eerst gemaakt en ook 2 uur en het is heerlijk, (smaken verschillen natuurlijk) maar ik vond het geweldig, alleen nu zoek ik nog iets wat er bij kan, schilfers chocolade of banketbakkers room maar verder kom ik niet, iemand die nog iets beters weet????
liefs Birgit

Niemand is gelukkig, wees Niemand

8

Dulce de leche

Carpe Diem !

9

Oe ja monique, dulce de leche en chocomousse! heeeeerlijk!

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

10

Dat wou ik ook doen, dulce leche maar dan met witte chocomousse.

11

hij staat nu bij mij te pruttelen kan niet wachten tot het blikje vanavond open kan als ik jullie reacties zo lees

12

Darlene Visser schreef:

Ik heb het ook eens gemaakt op die manier,maar vind het niet echt heel erg lekker,heb toen eens het recept van hier voor caramel cream gemaakt(is van GrannyW)en die is echt heel erg lekker,dan wil je die andere niet meer!!Is echt niet moeilijk om te maken hoor!!!De eerste portie heb ik zo opgegeten,zooo lekker was die!!Toen moest ik weer nieuwe maken voor de taart!!haha
Groetjes Darlene

Welk recept is dat dan? Heb even gezocht maar kan zo gauw niets vinden. Alleen caramel siroop.

13

Jaaa mijn blikje is net open en al een stukje leeg gegeten.
Wat is dat lekker spul zeg. Morgen meteen een nieuw blikje meenemen op voorraad.

14

Hermel schreef:

Welk recept is dat dan? Heb even gezocht maar kan zo gauw niets vinden. Alleen caramel siroop.

Het staat verstopt in het topic over dulce de leche ( ik heb nl ook even gezocht ;) )

Ik vind de blikjes-methode wel erg lekker, maar deze van Granny W klinkt inderdaad NOG beter: ga ik gauw eens uitproberen! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Hier even het recept voor Cream Caramel:
250 gram witte kristalsuiker
250 gram slagroom(let op grammen!)
60  gram roomboter(kamertemp)

Zet de slagroom op het vuur en verwarm deze tot aan de kook,blijf roeren ,als ze kookt, op laag pitje zetten.
Pan met dikke bodem helft van suiker in de pan en rustig laten smelten,niet te hoog vuur en erbij blijven,voeg steeds wat suiker toe totdat alles gesmolten is en je geen kristalen meer zit,de kleur is nu lichtbruin,neem de pan van het vuur en voeg al roerend met een garde een klein deel van de room toe,niet panieken,want het ziet er niet uit, blijven roeren en room toevoegentotdat alles is toegevoegd,blijven roeren en als het niet meer bruist,terug op een laag vuurtje totdat er geen brokken etc. meer in zitten,maar de saus een dikke gladde mengsel is geworden,nu haal je het van het vuur af en blijf nog even roeren,zet weg op een rooster en laat afkoelen to lauw warmvoeg nu de roomboter in stukjes toe,en roer deze door het mengsel totdat ze zijn opgenomen.

Deze caramel kun je gebruiken in vullingen,ijs,toetjes,in chocolade cups,in cupcakes spuiten,mengen met slagroom of botercreme!!!
Succes
Groetjes Darlene

16

Darlene, bedankt! Ben zeer benieuwd. Klinkt inderdaad heel lekker.