1

Onderwerp: Vraagjes over cupcakes

Ik heb cupcakemix gekocht en voor ik ga beginnen wil graag graag wat dingen weten.
Miss een paar stomme vragen van een beginnend bakster maar kan het niet vinden dus maar even zo..

Vraag 1:
Wat is het verschil tussen een muffin en een cupcake? Is er verschil?

Vraag 2:
Vul je een Cupcake altijd of kan je 'm ook alleen decoreren met marsepein/fondant/glazuur oid??

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

2

Re: Vraagjes over cupcakes

Muffins hebben andere ingredienten en worden ook -meestal - niet gemixed met een mixer, maar eerst de natte ingredienten mengen, dan de droge en daarna alles bijelkaar roeren. Muffins hebben ook altijd een dikke bobbel bovenop: de beruchte bobbel die de meesten bij hin cupcakes juist niet willen hebben! :D

Je hoeft cc's helemaal niet te vullen, je kunt meteen met je bekleding aan de gang: Ik vind het zelf wel altijd lekker als er dan wel een smaakje aan zit, bv citroen, sinaasappel, extra vanille, kaneel, oid.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Muffins en cupcakes worden van ander beslag gemaakt; muffins moeten ook rijzen en lekker bol worden, cupcakes zijn juist plat de bedoeling zodat je ze kunt decoreren.

Je hoeft cupcakes echt niet eerst te vullen hoor, 't is wel lekker maar met lekker cupcakebeslag geen must (ik doe het eigenlijk bijna nooit ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ok, bedankt voor de antwoorden. Weet ik dat ook weer!

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??